۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵

ایسنا نوشت:


مقامات آمریکایی در خصوص پیوستن زنان آمریکایی به گروه داعش تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند.
 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، عبدالرزاق بیهی، یکی از رهبران اقلیت سومالی در آمریکا اعلام کرد که حدود سه خانواده سومالیایی در منطقه "مینیا پلیس ‌سن پل" شکایت کرده‌اند که چند تن از دختران آن‌ها ظرف سه هفته گذشته ناپدید شده و احتمالا به گروه "دولت اسلامی" (داعش) پیوسته‌اند.

همچنین یک دختر آمریکایی سومالیایی الاصل که 19 سال دارد از سن پل فرار کرده و گفته بود که به مراسم ازدواج یکی از دوستانش می‌رود اما وی به جای این اقدام به ترکیه رفته و پس از آن به گروه داعش در سوریه پیوست.

منطقه سن پل در مینه سوتا مرکز اصلی اقلیت سومالی در آمریکاست طوری که از زمان سربازگیری توسط "جنبش الشباب" در سال 2007 این منطقه شاهد عملیات سربازگیری برای گروه‌های تروریست بوده است.

برخی مسئولان نیز می‌گویند که حدود 15 تا 20 مرد از اقلیت سومالی در کنار گروه‌های تروریستی در سوریه می‌جنگند.

جریج بوسالیس، مشاور دفتر تحقیقات فدرال در مینیا پلیس نیز اعلام کرد که مقامات آمریکایی احتمال به کارگیری دختران در مناطق دیگر توسط تروریست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هفته گذشته نیز شانون کونلی دختر 19 ساله‌ای که از کلرادو در جنوب غرب آمریکا است اعتراف کرد که در پی تلاش برای سفر به خاورمیانه جهت پیوستن به گروه داعش بوده است.

وی در فرودگاه بین‌المللی "دنور" بازداشت شد و اعتراف کرد که یک تندرو در سوریه از طریق اینترنت به وی پیشنهاد داده که به گروه داعش بپیوندد.

دختر سومالیایی که واشنگتن را ترک کرده و به سوریه رفت به یکی از نزدیکانش گفته بود که وی می‌خواهد به کودکان در مناطق تحت تصرف داعش در سوریه کمک کند.

همچنین میا بلوم، یکی از مسئولان مرکز پژوهش‌های تروریسم و امنیت در دانشگاه ماساچوست در لوول اعلام کرد که تروریست‌ها به زنان تنها به عنوان همسر نگاه می‌کنند و تنها در وضعیت فوق العاده از آن‌ها برای مقابله و جنگ استفاده می‌کنند.

برخی دختران خارجی نیز در ایست‌های بازرسی وابسته به گروه داعش در شمال سوریه وظایفی از جمله بازرسی زنان را برعهده می‌گیرند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    32 0
    اینا دیگه چقدر بدبختن . . .
  • باب لرد A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    9 0
    این نوع افراد از فقر مالی و فکری بسیار زیادی رنج میبرن که به دامان داعش پناه میبرن هیچ انسان عاقلی خودش رو به سمت مرگ نمیبره