دومین نشست دبیران هیات رئیسه مناطق 22گانه شورایاری ها با حضور افتخاری احمد مسجد جامعی، رئیس سابق شورای اسلامی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این جلسه مرتضی طلایی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با قدردانی از زحمات مسجد جامعی در زمان ریاست شورایاری ها و شورای اسلامی شهر تهران، شورایاری ها را بهترین نمود مردم سالاری دینی خواند که تمام همت آن پیگیری مطالبات مردم است.

طلایی رویکرد شورای شهر را نیز در زمان ریاست مسجد جامعی رفع مشکلات مردم خواند و بیان داشت: در یک سال گذشته اولویت کار شورای شهر پیگیری حقوق مردم و شهروندان بوده است و اقدامات عملیاتی شورای شهر نیز نتیجه این نوع نگاه بوده و وظیفه همه ما است که سپاسگزار این خدمات باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا در دوره سوم شورایاری ها مقرر شد شورایاران در صحن علنی شورای شهر به ارائه گزارش بپردازند. اصلی ترین کاری که ما دنبال آن بودیم حفظ وضعیت شورایاری ها و جلوگیری از افت کیفیت کاری آن ها تا زمان برگزاری انتختبات بود.

وی بر لزوم انجام منظم و سیستماتیک کارها تاکید کرد و گفت: نگاه ما همواره در تمامی کارها مردم محوری بوده است و معتقدیم که بدون مشارکت مردم هیچ کاری انجام نمی شود.

 

تصویب طرح دوفوریتی شورای شهر برای برگزاری انتخابات شورایاری ها

طلایی در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت برگزاری انتخابات شورایاری ها گفت: توافقات و مکاتبات اصلی و کلی برای اجرای انتخابات انجام شده است و امروز در شورای شهر نیز طرحی دو فوریتی برای انجام این انتخابات به تصویب رسید که بر اساس آن این انتخابات قطعا برگزار می شود.

نایب رئیس شورای شهر همچنین از تصحیح و به روز شدن آیین نامه اجرایی برگزاری انتخابات شورایاری ها خبر داد و گفت: بر همین اساس دبیرخانه مرکزی انتخابات هم تشکیل شد و این دبیرخانه در حال تدوین دستورالعمل های اجرایی انتخابات در مناطق و محلات است.

 

اواخر شهریور یا اوایل مهر، ابلاغ پایان دوره سوم شورایاری ها

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها تصریح کرد: نگاه ما این است که حاشیه ای بر انتخابات وارد نشود و بر همین اساس اواخر شهریور و یا اوایل مهر، پایان دوره سوم شورایاری ها ابلاغ می شود. دوستان در شورایاری ها باید با اطلاع رسانی، تبلیغات و با استفاده از ظرفیت های محلات و مناطق در هرچه بهتر و بیشتر شدن حضور نخبگان تلاش کنند و شاخص این تلاش میزان مشارکت مردم است.

وی صیانت از آرای مردم را بسیار مهم خواند و بیان کرد: حساسیت زیادی به صیانت از آرای مردم داریم و معتقدیم اگر مردم نباشند انتخابات دچار آسیب و ضعف می شود.

 

مسجد جامعی: انتخابات شورایاری ها با مجلس نباید تداخل داشته باشد

احمد مسجد جامعی، رئیس سابق شورای شهر تهران، نیز در این جلسه ضمن تبریک افتتاح ساختمان جدید ستاد هماهنگی شورایاری ها، از حضور در جمع دبیران هیات رئیس شورایاری ها قدردانی کرد و گفت: خوشحال هستیم که ستاد هماهنگی شورایاری ها با حضور آقای طلایی توانسته به موفقیت هایی دست یابد و توان خود را افزایش دهد.

وی بر لزوم برگزاری هرچه سریع تر انتخابات شورایاری ها تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در پیش است نباید انتخابات شورایاری ها با مجلس تداخل داشته باشد و جنبه سیاسی پیدا کند چراکه به مردم لطمه می زند.

مسجدجامعی ویژگی مهم شورایاری ها را توجه به مشکلات مردم خواند و بیان کرد: حیثیت، مشکلات، کار، زندگی و ... تک تک افراد برای ما بسیار اهمیت دارد ولی در کارهای سیاسی اینگونه نیست بنابراین هرچه این دو انتخابات از هم دورتر باشند برای مردم بهتر است. بنده هم وقتی با شما بودم توفیقاتی را تجربه کردم و معتقدم این مدل شورایاری شهر قابلیت اجرا در سطح ملی را دارد کما اینکه ما شاهدیم در خیلی از جاها تکرار شد.

وی همچنین از گزارش طلایی در صحن شورای شهر قدردانی کرد و گفت: من هم سعی کردم در بازدید از مناطق تهران گزارشاتی را تهیه کنم و سعی می کنم این گزارشات تا پایان امسال تکمیل و تدوین کنم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =