شرق نوشت:

عبدالمجید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله، روز گذشته از آغاز به کار گشت‌های ارشادی این تشکل خبر داد. دبیرکل انصار حزب‌الله در گفت‌وگو با «آریا»، با بیان اینکه «طرح گشت‌های ارشادی انصار حزب‌الله آغاز شده است»، از اجرای «تمام‌عیار» این طرح از «هفته آینده» سخن گفته و افزوده است که نیروهای عملیاتی انصار حزب‌الله برای اجرای این طرح «از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقریبا هزارنفر هستند.»
او نحوه جذب این افراد را از طریق توزیع فرم عنوان کرده و گفته «مربیان آنها ائمه‌جماعات مساجد و روحانیون بوده‌اند.»

محتشم با تاکید بر اینکه نیروهای انصارحزب‌الله، کارت‌شناسایی هم ندارند، دلیل نداشتن کارت شناسایی را نیز اینگونه بیان کرده است: «ما برای خودمان امتیاز خاصی قایل نیستیم. کارت و این‌جورچیزها برای کارهای حکومتی است.» او همچنین درباره نحوه برخورد این افراد با مردم گفت: «گرفتن و بردن، کار ما نیست. این مسایل از وظایف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهیم اما این تذکر حتما جدی و موثر خواهد بود. بهتر است کار عملیاتی ما آغاز شود تا شما ببینید ما چگونه عمل خواهیم کرد.»

دبیرکل انصار حزب‌الله همچنین درباره اظهارات اخیر وزیر کشور، که اقدامات خودسرانه و بدون مجوز را غیرقانونی دانسته بود، گفته: «در مورد آقای رحمانی‌فضلی ما با ایشان مکاتبه داشتیم و تلاش کردیم دغدغه ایشان را برطرف کنیم. امیدواریم که اینچنین شده باشد.» این درحالی است که روز شنبه، حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور گفته بود: «تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر صدور مجوز فعالیت آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر از سوی هیچ حزبی به وزارت کشور نداشته‌ایم. هرگونه فعالیتی در زمینه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر بدون مجوز قانونی حتی اگر با نیت خیر انجام شود، نقض قانون است.»

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375428

برچسب‌ها