علی فتح الله زاده می گوید باشگاه استقلال بیش از 500 میلیارد تومان می ارزد.

علی فتح الله زاده مدیر پیشین استقلال در گفت و گویی با خبرآنلاین سعی کرد از ابهامات مالی دوره مدیریت خود دفاع کند.
مدیر سال قبل استقلال که برای هزینه های مدیریتی اش از سوی مدیریت جدید به چالش کشیده شده ف می گوید آنچه به عنوان بدهی های باشگاه اعلام می شود ارقام دقیقی نیست و همه آنچه که او به مدیریت جدید تحویل داده است کمتر از 30 میلیارد تومان بدهی است. فتح الله زاده در این باره می گوید:« ببینید فارغ از بحث مالیات ها که از سال 43 تا به حال برای استقلال به ارث مانده ، تیم من بین 27 تا 29 میلیارد تومان بدهی دارد. این بدهی ها هم خیلی مشخص به هیات مدیره فرستاده شده. حالا اگر کل مالیات ها را هم به حساب من بگذارند که باز هم این رقم به 50 میلیارد تومان نمی رسد. »
او البته می گوید:« باز من برای زمان خروجم از باشگاه کلی دفتر و دستک مالی تائید شده از سوی حسابرس مستقل مالی در اختیار هیات مدیره جدید قرار دادم. آیا باشگاه های دیگر این کار را کردند؟ آیا این حسابرسی های مالی در قبال دیگر باشگاه ها هم وجود دارد؟»
او این جملات را می گوید . البته درحالی فتح الله زاده به حسابرسی شرکت آگاهان تدبیر استناد می کند که هیات مدیره این باشگاه و شخص پندار توفیقی به نمایندگی از هیات مدیره گفته بود این حسابرسی شرکت حسابرس مستقل اسناد مالی استقلال را با 21 مورد مشروط پذیرفته است و این همه ابهام در اسناد مالی می تواند کل اسناد را رد کند. البته فتح الله زاده این نظر را ندارد و می گوید:«اصلا این طور نبوده که اسناد به صورت مشروط باشند. یک یا دو مرود مشروط در اسناد مالی داریم. تازه اسنادی که به صورت مشروط پذیرفته شدند یعنی قبول هستند. این را بروید از کارشناسان مالی بپرسید. به هر حال مشروط یا غیر مشروط اسنادم را پذیرفتند.»
بعضی از ابهام های این قرارداد ها ماجراساز شده اند. اینکه مثلا چطور هزینه 87 میلیون تومانی ساخت سکوهای کمپ به 870 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و پول های استقلال را از حساب های این تیم خارج کرده اند؟ او در این باره می گوید:« راستش این ماجرا اصلا به دوره من بر نمی گردد. این ماجرا برای فعالیت هایی بوده که در دوره آقای واعظ اتفاق افتاده. من سکوها و کل ساخت و سازی که در کمپ داشتم را خودم انجام داده ام. »
مدیر پیشین آبی ها درباره اینکه هیچ هتل ، شرکت کرایه اتوبوس و حتی آژانس های شهری به استقلال خدمات نمی دهد هم گفت:« بله این ها از بدهی های باشگاه است. اتفاقا کمترین بخش بدهی ها را هم تشکیل می دهند. مدیریت جدید باید قبل از هر چیز به این مسائل بپردازد. باید بدهی های جاری تیم پرداخت شود و این مشکلات حل شود.»
فتح الله زاده درباره اینکه برند استقلال با مستقلاتش چقدر می ارزد و آیا این قیمت 100 میلیاردی برای این برند واقعی است ، گفت:« 100 میلیارد؟ این فقط قیمت خود برتد است. الان کمپ استقلال 200 میلیارد می ارزد. یعنی خود من حاضرم کمپ را همین الان با همین قیمت بخرم. تازه اگر زمین تلو را هم در نظر بگیریم ، استقلال 200 میلیارد بیشتر از پرسپولیس می ارزد . یعنی باید 300 تا 400 میلیارد برایش قیمت بگذارند. این 100 میلیارد ارزش اولیه به نظرم رقمی کارشناسی نیست و مشکل ساز می شود.»
او که طبق معمول داشت همه گفت و گو را رکورد می کرد ، همزمان تلفنش را روی آیفون گذاشته بود ؛ او برای این کارش دلیل جالبی دارد:« راستش گوشی از دستم افتاده توی «جوب» حاجی جان گوشی ام کثیف شده و هنوز وقت نکردم گوشی را ببرم و بشورم. باید گوشی را ببرم بیاندازم توی وایتکس و حسابی ضدعفونی اش کنم. من تکنولوژی خاصی برای ضدعفونی گوشی دارم که اگر اپل و سامسونگ بفهمند می آیند آن را میلیون دلار از من می خرند! طوری گوشی را می شورم و خشک می کنم که هیچ اتفاقی برایش نیفتد اما کاملا تمیز شود.» البته نزدیکان به مدیر پیشین استقلال می گویند حاجی سالی تقریبا بیشتر از انگشتان دو دست گوشی همراهش را عوض می کند چون هربار تصمیم می گیرد یکی از این گوشی ها را ببرد به حمام وایتکس تا ضدعفونی شوند!
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =