ایسنا نوشت:

منابع غربی اعلام کردند که آمریکا و سوریه برای رویارویی با داعش کانال‌های ارتباطی به وجود آورده‌اند و به وسیله این کانال‌ها اطلاعاتی را در باره این گروه تروریستی رد و بدل کرده‌اند.

به گزارش شبکه المنار لبنان، طی دو هفته گذشته بیش از یک تماس میان سوریه و آمریکا در رابطه با چگونگی مبارزه با داعش انجام شده است و برخی از منابع آگاه غربی در این خصوص گفته اند که آمریکا و سوریه دو کانال ارتباطی از طریق عراق و روسیه راه اندازی کرده‌اند و از این طریق در دو هفته گذشته،‌ اطلاعات پیرامون پایگاه‌های داعش ونیروهای آن رد وبدل کرده‌اند.

بنا به گفته منابع غربی واشنگتن و دمشق از طریق این کانال‌ها هماهنگی‌های لازم برای از بین بردن گروه دولت اسلامی (داعش) را دنبال می‌کنند.

منابع آگاه غربی می گویند: رژیم صهیونیستی از حضور گروهک‌های وابسته به داعش در برخی شهرها و مناطق اردن به شدت احساس نگرانی می‌کنند و این رژیم نیز اخیرا تصاویری ماهواره‌ای از مواضع و پایگاه‌های داعش در سوریه و عراق را به کشورهای غربی و عربی و طرف‌های منطقه ارائه کرده است.

از سوی دیگر منابع آگاه در میان مخالفان رژیم بشار اسد اعلام کرده‌اند که قطر کمک های مالی خود به ائتلاف مخالفان سوریه را از ابتدای ماه آینده میلادی متوقف خواهد کرد و ماه سپتامبر جاری آخرین کمک‌های مالی قطر به این ائتلاف خواهد بود.

آلمان هم اعلام کرده به زودی کمک‌های خود به این ائتلاف را متوقف خواهد کرد چرا که این ائتلاف تا کنون موفق به تشکیل دولتی جدید آنگونه که وعده داده بود نشد است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =