تسنیم نوشت:


پس از انتشار نوار ویدئویی «ایمن الظواهری» رهبر القاعده و اعلام تشکیل شاخه جدیدی برای «شبه قاره هند»، این گروه شبه نظامی برای مناطق آسیای جنوبی، «ملا عاصم عمر» یکی از اعضای مدارس «دیوبندی‌»های پاکستان را به عنوان رهبر خودخوانده در این مناطق انتخاب کرد.

در جریان انتخاب ملاعاصم عمر به عنوان رهبر القاعده در شبه قاره هند، بسیاری از مردم و نهادهای مختلف پاکستان اظهار داشتند که از هویت وی هیچ اطلاعی ندارند.

هفته گذشته الظواهری در یک نوار ویدئویی از تشکیل گروه جدیدی برای شبه قاره هند خبرداده بود و اکنون نیز عاصم عمر از اعضای مدرسه دیوبندی را به عنوان رهبر القاعده در این منطقه انتخاب کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده از عاصم عمر رهبر جدید گروه القاعده در شبه قاره هند، وی بین 40 تا 50 سال سن دارد دقیقا بر عکس رهبران جنگی شبه نظامیان آسیای میانه و جنوب که همگی جوان هستند و این نشان دهنده این است که به احتمال زیاد وی به عنوان یک کارشناس یا مبلغ در خدمت القاعده باشد.

پس از مرگ «اسامه بن لادن»، الظواهری تلاش خود را برای بازسازی القاعده آغاز کرد و در این بین نگاه وی به آسیای جنوبی بیشتر معطوف بوده و اکنون نیز رابطه حسنه‌ای با مدارس و پایگاه‌های طالبان در پاکستان دارد.

عاصم عمر در انتقال اسامه بن لادن به «سیف هاوس» واقع در شهر «ابیت آباد» پاکستان نقش مهمی داشت.

لازم به ذکر است که عاصم عمر به شدت از تفکرات وهابی پیروی می‌کند، که 4 جلد کتاب در باره « جهاد و وهابیت» نوشته است.

یکی از کتاب‌های وی درمورد «بلک واتر» که یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی است، می‌باشد.

عاصم عمر در ویدئوهای متعددی که از وی به نشر رسیده از مسلمانان «کشمیر» برای شرکت در جنگ دعوت به عمل آورده است.

همچنین عاصم عمر به چند زبان زنده دنیا مسلط است و کتاب‌های متعددی به زبان‌های «پشتو»، «ازبکی» و «عربی» ترجمه کرده است.

تاکنون درخصوص اینکه آیا عاصم عمر در جنگ و درگیری‌های القاعده شرکت داشته یا خیر هیچ اطلاعاتی به دست نیامده است و حتی محل سکونت وی نیز مشخص نیست و کسی از مکان اقامت او اطلاعی ندارد.

ظاهرا عاصم عمر با گروه‌های تروریستی مستقر در «میانمار» و هند ارتباط خوبی دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =