تسنیم نوشت:

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت سالانه ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که ۳۳ میلیارد نخ از این رقم به صورت قاچاق از خارج وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: خرید تضمینی توتون از کشاورزان و پرداخت وام کم بهره از اولویتهای کاری این شرکت است.

نجفیان که روز گذشته در گردهمایی بررسی مشکلات کشت توتون استان گیلان در تالش سخن می گفت افزود: سالانه 65 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که 20 میلیارد نخ از این سیگارها در داخل کشور تولید ، 12 میلیارد نخ واردات رسمی و 33 میلیارد نخ به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

او ارزش این تعداد سیگارها را 6 هزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق سیگار و توتون ، این شرکت درصدد است زمینه تولید 20 میلیارد نخ سیگار دیگر را در کشور فراهم کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به پرداخت وام کم بهره به توتون‌کاران اشاره کرد و گفت: برای حمایت از توتون‌کاران ، امسال خرید تضمینی این محصول نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    2 0
    به نظر من اگر تولید سیگار درکشور متوقف وعوارض واردات سیگارمناسب بشه و دولت با قاطعیت درتوزیع آن دخالت کند هم دولت آمار درستی از مصرف کننده دارد وهم قاچاق سیگار ودارو کم رنگ میشود
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    2 0
    ما براي همه چي طرح داريم بجز مبارزه با دخانيات. با اين همه جار و جنجال حتي نتوانستيم اين قليان كوفتي را حذف كنيم. شايد هم عزم جدي براي حذف قليان و دخانيات از زندگي مردم و بخصوص جوانان وجود ندارد. چرا حداقل چند تيزر تلويزيوني در اين موضوع ساخته نمي شود؟