نامه وزارت بهداشت به وزارت ارشاد؛ تبلیغ مواد غذایی پرچرب و پرنمک را ممنوع کنید

وزارت بهداشت در نامه ای از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خواست از تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تبلیغ چیپس و پفک در صدا و سیما،‌ همیشه یکی از موارد مورد اعتراض وزارت بهداشت بوده است. هرچند که تلویزیون به این اعتراضات و تذکرها توجه نکرده است.

اما اکنون وزیر بهداشت در نامه ای به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خواسته تا تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت جامعه را ممنوع کند؛ یعنی انواع فرآورده های پرچرب و پر نمک. 

در این نامه جنین آمده است: به منظور همراهی با اهداف کلان سلامت جامعه و پیشگیری از سوء استفاده برخی از سودجویان، طی یک حرکت فرهنگی همراه کمپین ایجاد شده برای سلامت مردم، کلیه مطبوعات و نشريات کشور از چاپ تبلیغات كالاهاي آسيب رسان به سلامت مانند فراورده هاي غذايي پرچرب و با نمك بالا خودداری کنند.

وزارت بهداشت، در راستای وظایف حاکمیتی و رسالت اصلی خود مبنی بر تامین و ارتقاء سلامت جامعه و در راستای اجرایی نمودن سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طی نامه ای به مسئولین دستگاهها و سازمان ذیربط خواستار حرکت فرهنگی برای تامین سلامت مردم شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی به عنوان یکی از سه علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی انسان ها در سراسر جهان مطرح است و مصرف چربی ها و نمك در ایجاد این بیماری ها و مرگ ناشی از آن، نقش اصلی را ایفا می نمایند. لذا یکی از اهداف برنامه های تغذیه ای این وزارتخانه، کاهش مصرف چربی و نمك در رژیم غذایی مردم است.

 

اصلاح بسته های غذایی در خطوط هوایی

به گزارش وبدا؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به دلیل توزیع لبنيات پرچرب در بسته های غذایی مسافران در یکی از خطوط هواپیمایی که همزمان با سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی مشاهده شده بود، طی نامه ای به مسئولین وزارت راه و شهرسازی از آنان نیز خواسته است خطوط حمل و نقل مسافري با اصلاح بسته های غذایی خود با حذف مواد غذایی آسیب رسان به سلامت مردم به سمت تامين مواد غذایی سالم حرکت کنند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    4 0
    بيشتر اين تبليغات در تلويزيون انجام مبيشه نه در مطبوعات
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    2 0
    فقط ارشاد؟ پس اين همه تبليغ در صدا و سيما كه تاثير مخرب تر و تشويقي به خصوص روي بچه ها داره چه كسي مسئول هست؟ تلويزيون و راديو پر شده از تبليغات چيپس و پفك و بستني و غذاي هاي آماده كه همه اش ضرر است و زيان باز اگر كيفيت داشتند جاي نگراني نبود اما فقط باعث آسب رساندن بيشتر به مردم و بچه ها ميشوند جلوي اينها رو هم بگيريد