خانه ملت نوشت:

رئیس کمیته مسکن مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی با پرداخت 125 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن موافقت نمی کند،گفت: اگر دولت قصد داشت به متقاضیان مسکن تسهیلات بانکی بدهد تا کنون باید این تسهیلات پرداخت می شد.

سید احسن علوی درباره لایحه پرداخت ۱۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت که در قالب لایحه خروج از رکود به مجلس ارائه شده است، گفت: پیش ازاین آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از بانک مرکزی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور تکمیل پروژه های عمرانی تقاضا کرده بود که بانک مرکزی موافق نکرد بنابراین بعید می دانم با این تقاضای 125 هزار میلیاردی هم موافقت شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر دولت می خواست برای تامین مسکن مردم نیازمند تسهیلاتی ارائه کند تا کنون باید این تسهیلات پرداخت می شد، گفت: در کشور ما از حرف تا عمل فاصله بسیاری وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: برای حل مشکل مسکن انبوه سازان هستند که می توانند اقدام کنند و دولت شاید بتواند با مشارکت انبوه سازان و ساخت سالی 100 تا 150 خانه در قالب "مسکن اجتماعی" بخشی از مشکلات حوزه مسکن که از نیازهای مهم جامعه است را حل کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه سالانه به ساخت یک میلیون مسکن نیاز داریم، گفت: با توجه به اینکه گروهی از مردم در طرح مسکن مهر متضرر و حتی ناچار به فروش مسکن دریافتی خود و روی آوردن به اجاره نشینی مجدد شدند خیلی به طرح ها و برنامه های دولت اعتماد ندارند و امیدوار نیستند که به این زودی دولت برای بخش مسکن تسهیلاتی ارائه کند.

علوی درباره راه اندازی صندوق پس انداز مسکن، گفت: با توجه به اینکه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از متقاضیان اصلی مسکن هستند تشویق این افراد که هیچ سرپناهی ندارند به صرفه جویی و پس انداز کردن مشکل است و بعید می دانم مشکل مسکن با این سیاست گذاری و تاسیس صندوق و تشویق پس انداز حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: راه اندازی چنین صندوقهایی شاید در کشورهای توسعه یافته موفق باشد اما در کشور ما با توجه شرایط اقتصادی فعلی پس انداز کردن برای افراد نیازمند و فاقد مسکن مشکل است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    5 5
    افزایش وام مسکن خیانت به ملت است بهترین خدمت به مردم حذف وام بانکی و کم کردن قیمت مسکن است .