ایرنا نوشت:


مقام های انگلیسی گفتند که نشست اضطراری دولت این کشور یا ˈکبری ˈ صبح روز یکشنبه به دنبال کشته شدن گروگان انگلیسی به وسیله گروه تروریستی داعش برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش پس از سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی، بامداد امروز (یکشنبه ) اعلام کرد که 'دیوید هینس' گروگان انگلیسی خود را هم با همین شیوه به قتل رسانده است.

نشست کمیته اضطراری دولت انگلیس ( کبری ) برای بررسی این مساله با حضور مقام های ارشد امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی این کشور و به ریاست 'دیوید کامرون' نخست وزیر تشکیل می شود.

منابع انگلیسی گزارش دادند که کامرون به دنبال انتشار فیلم ویدیویی سربریدن گروگان انگلیسی، بامداد امروز ( یکشنبه ) سراسیمه به دفترش در داونینگ استریت بازگشت .

نخست وزیر انگلیس، قتل گروگان انگلیسی را به دست گروه تکفیری داعش، «اقدامی کاملا شیطانی» خواند و قول داد لندن برای دستگیری قاتلان، از همه توان خود استفاده کند.

کامرون بامداد یکشنبه در بیانیه ای که دفتر نخست وزیری به نقل از وی منتشر کرد، کشتن این امدادگر را اقدامی وحشتناک توصیف کرد و گفت: این عمل کاملا شیطانی است.

نخست وزیر انگلیس افزود: ما برای مجازات این قاتلان از همه توان خود استفاده خواهیم کرد و اطمینان می دهیم که هر چقدر هم زمان ببرد، سرانجام آنها را دستگیر و تسلیم عدالت خواهیم کرد.

در همین حال فاکس نیوز گزارش کرد که به دنبال قتل گروگان انگلیسی، فشارها بر دولت این کشور برای پیوستن به حملات هوایی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه افزایش خواهد یافت.

به گزارش این شبکه خبری، این مساله یکی از پیچیده ترین و بغرنج ترین مسایل بین المللی است که دولت کامرون با آن مواجه شده است.

دولت انگلیس به رغم کمک های نظامی و لجستیکی به کردهای عراق و نیروهای آمریکایی و ارسال کمک های امدادی به مردم شمال عراق، تاکنون هر گونه ورود به درگیری های نظامی در عراق را رد کرده است.

با این حال، دیوید کامرون نخست وزیر و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در سخنان اخیر خود در نشست سران ناتو در ولز، احتمال مشارکت این کشور با نیروی هوایی آمریکا برای حمله علیه نیروهای داعش در عراق را رد نکردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =