تسنیم نوشت:

رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد: عبدالله و احمدزی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در یکی دو روز آینده به توافق نهایی در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی خواهند رسید.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد: عبدالله و احمدزی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در یکی دو روز آینده به توافق نهایی در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی خواهند رسید.
کرزی روز گذشته با عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی به صورت جداگانه در ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان دیدار کرد.
ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان از قول کرزی اعلام کرد که در این دیدارهای جداگانه هر دو کاندیدا تمایل به همکاری و تفاهم از خود نشان داده و در یک یا دو روز آینده توافق نهایی میان آن‌ها صورت خواهد گرفت.
کرزی همچنین از دیدار با کاندیداهای ریاست‌جمهوری کشورش اظهار خوش‌بینی کرده و گفته است که توافق میان آن‌ها تقریبا نهایی شده است.
در همین حال «فاضل سانچارکی» سخنگوی تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرد: کرزی در گفت‌وگو با عبدالله تأکید کرده است که انتقال قدرت بر مبنای اعلام نتیجه انتخابات پس از توافق میان دو کاندیدا سریع‌تر صورت بگیرد.
وی اظهار داشت: کرزی هر نوع طرح جایگزین به جای انتقال قدرت بر مبنای توافق دو کاندیدای ریاست‌جمهوری را رد کرده است.
این در حالی است که عبدالله عبدالله، نامزد معترض این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در آخرین اظهارات خود گفته که اعلام نتیجه نهایی و حکومت بر آمده از تقلب را نمی‌پذیرد.
از سویی هم اشرف‌غنی احمد زی، تنها رقیب عبدالله از کمیسیون انتخابات افغانستان خواسته تا زودتر نتیجه نهایی را اعلام کند و خطاب به تیم عبدالله اعلام کرده است که تنها راه بیرون رفتن افغانستان از بحران تشکیل حکومت وحدت ملی است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =