روز گذشته خبری منتشر شد که در منطقه ای در یونان مقبره ای باستانی کشف شده است که به احتمال قوی متعلق به رکسانا همسر ایرانی اسکندر و یا مادر وی است.

این خبر که بیش از 66 کامنت ثبت شده داشت، بحث های زیادی درباره اصل این خبر در میان کاربران به وجود آمد. چند نفر از کاربران که در اصل وجود اسکندر شک کرد و آن را افسانه ای برای تاریخ سازی یونایان دانستند. یکی از کاربران در این زمینه نوشته است:«حمله اسکندر به ایران هنوز کاملا ثابت نشده و اون چیزی که در تاریخ هرودوت در این زمینه هست بیشتر به افسانه شباهت داره تا واقعیت.»

 

برخی از کاربران هم اطلاعات تاریخی خود را درباره مادر اسکندر با دیگران به اشتراک گذاشتند. یکی از کاربران در این زمینه نوشت: المپیاس دختر پادشاه اپیروس و همسر چهارم فیلیپ مقدونی مادر اسکندر مقدونی است.»یک کاربر دیگر براساس اطلاعات خود اصل خبر را اشتباه خوانده و نوشته است:رکسانا نام دخترداریوش دوم بود در حالی که اسکندر با دختر داریوش سوم ازدواج کرد که نامش برسین بود.

ازدواجی که یکی از کاربران در کامنت خود بدان این چنین اشاره کرده است: فیلیپ مقدونی اصلا همسر ایرانی نداشته است همسر او دختر یکی از پادشاهی های مغلوب فیلیپ بوده که همسر وی همیشه این کینه را از فیلیپ به دل داشته است. اسکندر نیز بعد از ورود به دربار ایران با یکی از دختران داریوش ازدواج می کند و این امر در پادشاهی های مغلوب یک رسم بوده است.

/212 17



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    46 1
    زیرمجموعه ی سیاست، احزاب و شخصیتها میشه این مطلب؟
    • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
      38 5
      بله الان نصف یونانیا ایرانین
  • علی A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    32 2
    بنده از خبرآنلاین ممنونم که نظرات مخاطبان را به این خوبی ارزش می‌نهد. و درود بر مخاطبان با سواد و گرامی خبرآنلاین به خاطر روشن‌گری‌های خوبشون. این دو تشکر فقط به خاطر این خبر نبود خیلی وقت بود که دوست داشتم از این سبک خبرآنلان تشکر کنم.
  • بی نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    25 9
    افسانه بودن حمله اسکندر به ایران هم از اون حرفاست . عزیز من لطفا برای ادعای خودت سند معتبر معرفی کن و در ضمن توجیه وجود معماری ملهم از یونانیان در سده های بعد و حاکمیت سلوکیان نیز با این ادعای عجیب در پرده ای از ابهام فرو می رود . بطور کلی بیان نظرات تاریخی نیازمند تحقیقات و ارائه اسناد معتبری است که قابل اثبات باشد
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    1 0
    اطلاعات خوبی است. من اینها را نمی دانستم.
  • m IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    رکسانا و یا همان رکسانه تلفظ یونانی نامش است. نام او روشنک است، یعنی ستاره ی کوچک. خیلی ها فکر می کنند او دختر داریوش سوم است؛ اما او دختر وخش اورد، فرماندار باختر و یا همان سغد که جایی نزدیک به سمرقند امروزیست بود.