دبیرکل حزب مردم سالاری می گوید:«اصلاح طلبان به تجربه های خوبی بعد از مجلس ششم رسیده اند.»

 مصطفی کواکبیان در گفت وگویی تفصیلی با خبرآنلاین ضمن اشاره به مجلس ششم، گفت: آن دوران بنده قائم مقام حزب همبستگی بودم و هنوز حزب مردم سالاری را تشکیل نداده بودیم. یک روز برخی از دوستان زنگ زدند که یاالله بلند شوید و بیاید تحصن! من گفتم: ما چنین چیزی را در حزب تصویب نکردیم. گفتند: از فراکسیون همبستگی با ما همراه هستند که من گفتم: ما چنین چیزی را قبول نداریم!

وی با اشاره به مجلس هفتم، افزود: شاید اگر مقداری با تعقل بیشتری در مجلس هفتم عمل می کردیم، این مجلس را از دست نمی دادیم. چون اسم من جزو لیست 260 نفری بود که آقای یونسی به آقای خاتمی و کروبی داده بود و این دو نفر هم به مقام معظم رهبری نامه نوشته بودند و ایشان هم به شورای نگهبان ارجاع داده بودند، اما شورای نگهبان می گفت گفتند هنوز این تحصن ادامه دارد. شما این تحصن را تمام کنید تا ما به دستور رهبری عمل کنیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اقدام این حزب به ارائه لیست در انتخابات مجلس نهم در شرایطی که گروه های زیادی از اصلاح طلبان قصد شرکت در انتخابات نداشتند، اظهار داشت: ما پیش آقای خاتمی رفتیم و گفتیم که برخی از دوستان می خواهند برای مجلس نهم هم نامزد شوند، نمی شود که به آنها گفت در انتخابات حضور پیدا نکنید. ایشان گفت: «به نام اصلاحات لیست ندهید.»
بنده گفتم: پس اشکال ندارد احزاب لیست بدهند؟ آقای خاتمی گفت: اشکالی ندارد، اما زمانی که لیست دادیم، از ناحیه خود اصلاح طلبان بده و بیراه های زیادی نوش جان کردیم و برخی گفتند اینها عامل حکومت و وزارت اطلاعات هستند .

وی ادامه داد: ما این موضوع را تحمل کردیم و سر موضوع رای اعتماد آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش وقتی یک رای ایشان کم آورد، آنجا تازه برخی متوجه شدند به حرف ما رسیدند و متوجه شدند که اگر دقیق تر عمل می کردند حداقل چند نماینده متمایل به اصلاح طلبان در مجلس نهم داشتیم که در مواقع حساس به کار می آمدند.

 مشروح گفت وگو خبرآنلاین با مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در روزهای آینده منتشر می شود.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پژمان A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    خواهشا جناب كواكبيان خودتو به اصلاح طلبا نچسبون مرسي
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    26 53
    میشه بفرمایید ایشون اصلاح طلب نیستند پس کیو شما جزو اصلاح طلبان منظور می فرمایید؟
    • پژمان A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      49 10
      دوست عزيز ميشه شما مواضعشو تو سنوات گذشته به خصوص سال 88 كه اصلاح طلبا در تنگنا و هجمه تندروها قرار داشتند برين مرور كنيد .
    • مسعود IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      1 1
      تندروها تندرورها كه مشخص بودن كيا هستن معارضين داخلي نظام از كي معتدل شدن
  • موسوی شاهرودی A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    24 58
    من به دکتر کواکبیان ارادت و اعتماد خاصی دارم و ایشان را یک اصلاح طلب معتدل می دانم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    46 6
    آقای کواکبیان کمی سازش ناهماهنگ است اما به هر حال طیف اصلاح طلبی اینجوری است. ما همه را قبول داریم به شرطی که اصلاح طلبی را منحرف نکنند. محور ما آقای خاتمی هستند.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    13 3
    آقای کواکبیان شما اصلاح طلب نیستید بی خود خود را به اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی ایران نچسبانید...هر چند که به انتخابات مجلس نزدیک می شویم و کسانی مثل شما که چهار سال پیش رای نیاورده اند برای رای مردم اصلاح طلب کیسه دوخته اند. میان ماه من تا ماه گردون...تفاوت از زمین تا آسمان است