عضو کمیسیون اصل نود می گوید: مجلس همه اهتمام خود را در جهت تعامل بیشتر با دولت و البته توجه به اقتصاد قرار داده است.

حسین آذین عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص اصلی ترین موضوعی که باید مورد توجه مجلس و دولت در شرایط فعلی کشور قرار بگیرد،گفت: ساماندهی مسائل اقتصادی کشور و اقتصاد مقاومتی مهمترین مسایلی است که باید مورد توجه مشترک مجلس و دولت قرار بگیرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سه قوه باید تمام تلاش خود را برای هم افزایی انجام داده و با یکدیگر همگرایی و تعامل داشته باشند،گفت: درکنارساماندهی مسایل اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از انحصارات، رانت ها و مبارزه با فساد اقتصادی است که بایستی به صورت مشترک مورد توجه جدی مجلس و دولت قرار بگیرد.
وی ادامه داد:اگر دولت و مجلس، اقتصاد مقاومتی را که مورد فرمایش مقام معظم رهبری است را مورد نظر قرار دهند به نتایجی که لازم است در اقتصاد کشور خواهیم رسید.
آذین با تاکید بر این که درکنار مسایل اقتصادی بایستی مسائل فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهیم،گفت: مسائل اقتصادی بحث های کلان است اما هر دو در یک مسیر و زمینه ساز توسعه مسایل فرهنگی هستند.
این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این که قوه مقننه به سهم خود تا چه اندازه بستر این مسئله را فراهم کرده است،گفت:مجلس تمامی اهتمام خود را در راستای این مسیر قرار داده است.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که میزان تعامل میان دولت و مجلس در شرایطی که برخی از نمایندگان به دنبال استیضاح های جدید هستند در چه سطحی است،گفت:سطح تعامل میان مجلس و دولت مناسب است و استیضاح قبلی جزو وظایف مجلس بود.
وی گفت: فتنه 88 موضوع بسیار مهمی است که باید آن را پیگیری کنیم. وقتی عده ای در جهت تخریب و سرنگونی نظام حرکت می کنند و در وزارتخانه ای از بعضی از همان افراد در بعضی پست های کلیدی با همان تفکر که هنوز حتی فتنه را محکوم هم نکرده اند استفاده می شود، مجلس باید وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و این به معنای عدم تعامل با دولت نیست.
اذین افزود:البته موضوع استیضاح وزیر علوم قرار نبود به این صورت ادامه یابد، اما وزیرسابق کوتاه نیامد و بر انتخاب های خود سماجت کرد که به استیضاح کشیده شد.
وی با اشاره به این که پس از استیضاح وزیر علوم دولت باز هم بر روی همان مواضع قبلی پافشاری می کند تصریح کرد:این نوع برخورد ها به معنای عدم انعطاف پذیری دولت است و این طور نیست که ما بگوییم حرف مرد یکی است و همین که ما گفتیم درست است.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسیر اشتباه را باید اصلاح کرد گفت: در بحث استیضاح جلسات مختلفی در مجلس و با حضور وزیرسابق علوم گذاشته شد ولی ایشان مسیر اشتباه خود را اصلاح نکرد و استیضاح انجام شد.
نماینده مردم رفسنجان و اناردر مجلس شورای اسلامی با تاکید جدی بر این که برخی درصدد القای این مساله هستند که دولت با مجلس در تقابل است،گفت: به این صورت نبوده است که القا می شود که مجلس با دولت تقابلی دارد. مجلس از وظیفه نظارتی خود در وقت مقتضی به صورت سوال و یا استیضاح استفاده کرده است.
وی افزود: بحث مجلس در مورد وزارت علوم افرادی بودند که در این وزارتخانه مهم به کارگرفته شده اند در صورتی که وزارت اطلاعات خود این دولت آن ها را رد کرده بود. این رفتار ها از سوی وزرا درست نیست و در اداره کشور نباید هزینه های شرایط را بالا برد.
اذین گفت: هزینه های اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی در این بخش تفاوتی ندارند و با سماجت نمی شود کار کرد. ما افراد توانمند زیادی داریم که در حوزه وزارت علوم می توانند کار کنند و در این حوزه اصولا قطع الرجال نیست که فقط از دو فرد خاص در جایگاه اساسی وزارتخانه ها استفاده شود.
وی در خصوص مهمترین پرونده هایی که به حل مسائل کشور در کمیسیون اصل نود کمک می کند نیز گفت: در این کمیسیون یک سری پرونده های عادی وجود دارد که پیگیری می شود. مهمترین مسئله این است که مفاسد اقتصادی ریشه یابی شده و روندهای منجر به فساد اقتصادی مشخص و اصلاح شوند.
وی تصریح کرد: این مساله به خودی خود اعتماد میان مردم را افزایش می دهد . باید قانون با افراد سودجو برخورد کند فرقی نمی کند که این فرد آقازاده و یا یک فرد عادی باشند.
این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وقتی قوه قضائیه با اقتدار کار خودش را انجام دهد کسی نمی تواند تخلف کند تصریح کرد: مسئولین در قوه قضاییه باید تحت تأثیر سفارشات قرار نگرفته و فقط وظیفه خودشان را انجام دهند، در این صورت است که کشور اصلاح می شود و بحث مفاسد اقتصادی رفع خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خالق A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    33 0
    یک شرط اصلی ، فعل خواستن ، امروز هیچکس نمی خواهد با فساد مبارزه کند ؟چرا ؟ شما حدس بزنید ؟؟؟
  • داریوش A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    40 1
    در کشورهایی که حرف اول را قانون می زند بالاترین مقام های کشوری نیز به دادگاه کشیده می شوند تا پاسخ گو باشند . ولی در کشوری که مصلحت اندیشی حرف اول را می زند درخت فساد مرتب پر شاخ و بال تر می شود .
    • امید A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
      3 1
      در ایران برخی مسائل رو نباید کژ داد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    13 0
    شدني نيست. چون دانه درشت ها خيلي درشتند.
  • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    11 0
    این همه ویلاهای درشت دانه وسط جنگل و اراضی ملی مازندان و ییلاقات رامسر و محمود اباد و شهسوار و تنکابن و دو و سه هزار توسط عوامل دزد و نفوذی استان مازندران و این شهرها ساخته شده و کسی هم پیگیر نشده که لزوم پیگیری توسط بخشهای غیر از قضائیه و حمله مردمی احساس میشود.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    12 0
    مجلس قانون گذاشته ولی همین قانون هزارتا تبصره داره. مثلا اگر قانون گذاشتی که یک فرد فقط میتونه با جواز کسب یا مجوز شرکت دسته چک بگیره چرا باید همزمان به رئیس شعبه بانک این اختیار داده بشه که بتونه بدون هیچ سند و مدرکی به کسی دسته چک بده؟ این موردی بوده که خودم دیدم. یا مثلا چرا گرفتن وام با سفارش یک نماینده مجلس یا هر فرد با نفوذ دیگری امکان پذیر است؟ مگر در این مورد قانون وجود ندارد؟ لطفا یک قانون بگذارید و در کنار آن کلی تبصره و بند نگذارید. یک ایراد مهم که در قوانین ما وجود دارد این است که مسئولین بسته به مقام و موقعیت خود قدرت تغییر قوانین را دارند و این یعنی بی قانونی. مسئولین اجرایی باید فقط مجری باشند نه قانون گذار و تغییردهنده آن
  • میثم A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    10 0
    دانه درشت ها ک کاریشون نمیتونن بکنن
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    12 0
    فامیل بازی پارتی بازی من ازهمه بهترم نوکر و چاکر داشتن رانت اطلاعاتی داشتن رانت زمین بورس ارز تحصیلات خارج وام های کلان واگذاری حق تجارت با سفارش به افراد بی صلاحیت که از دین برای دنیایشان سوء استفاده میکنند و اهمیت ندادن به مردم و بی قانونی در همه مراتب قدرت کاملا مشهود است و بیگانگان بهتر از ما می دانند که در کشور چه خبر است چون خبرنگاران که حق انتشار خبر ندارند و هرکسی که معترض است به اسم فتنه گر در زندان نگه می دارند مردم عادی هم که هفتشان در گرو نهشان است
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    7 3
    فرزندان آیت الله هاشمی را که بهدادگاه آوردند حالا چرا در مورد فاسدترین دولت بعدازانقلاب که بیت المال را به باددادند و بزرگترین اختلاس ها و کوتاهی ها انجام شد ُاقدامی نمی کنند دولت احمدی نژاد و وزرای خطاکارش رحیمی مرتضوی بقایی و....وازهمه مهمترخود احمدی نژاد که اگر نمیتوانست این مسپولیت بزرگ را به ثمربرساند ماند و همه چیز را به باد داد اگر احمدی نژادو دولتش محاکمه شوند آنوقت میتوانیم بگوپیم عدالت و قانون رعایت شده است اما فعلا که میبینیم خودش که۲باربرای دادگاه احضارشده در ولنجک بازهم مشغول خرابکاری هستند ضمنا ملک ولنجک اگربیت المال است برای چی باید به احمدی نژاد داده شود؟
  • عماد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    1 0
    دوست عزیزمون با عنوان بی نام...شما خودتون دادگاه فرزندان آقای هاشمی رو تو تلوزیون اونم بصورت زنده دیدین؟؟؟ تاکید میکنم بصورت زنده؟
  • آقازاده A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 0
    پسرعموي مادرم با برادر زن يكي از آقايون بالاي سيستم فقط همسايه هستند . بيا ببين داره جه ميكنه ؟ آقازاده ها اول فقط تعدادي از فرزندان مسوولين بودند . اما حالا بصورت تصاعدي رشد كردند . كساني مثل پسرعموي مادر من رو چطور ميخواهيد شناسايي كنيد ؟ نه آقازاده است و نه فاميل دور . البته آقازاده ها كنار وا ميستند و فقط درصد خودشون رو ميگيرند . سيستم داغونه داداش داغون ساختمون كلنگي رو بايد نو سازي كرد البته با نقشه و نظارت كارشناسان وگرنه با يه زلزله نيم ريشتري آوار ميشه رو سر صاحب خونه و ملت بد بخت