میزان نوشت:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وجود بیش از 400 هزار خانه خالی در کشور خبر داد و اعلام کرد: مالیات زیاد بر خانه هالی خالی می تواند بازار مسکن را تسکین دهد.

حسام عقبایی با بیان این که اخذ مالیات تنها یکی از روش های تعادل در بازار مسکن است و به تنهایی تاثیر گذار نیست اعلام کرد: به منظور کنترل بازار مسکن باید تولید را افزایش داد تا عرضه به تقاضا نزدیک‌تر شده و با افزایش تولید مسکن باعث ایجاد رقابت در عرضه مسکن شویم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، با تاکید بر این که باید شرایط مناسب را برای عرضه مسکن آماده و همچنین تسهیلات بانکی برای خرید مسکن مردم را فراهم کرد ادامه داد: در حال حاضر یکی از دلایل رکود بازار مسکن کاهش توان و قدرت خرید مسکن توسط آحاد جامعه است.

عقبایی گفت: هنوز در کشور به مسکن به صورت کالای سرمایه‌ای نگاه می‌شود و باید با تغییر نگرش و توجه به اصل 44 قانون اساسی در صنعت کشور دولت به صورت ناظر براین بخش وارد شود و از بخش تولید مسکن کنار رود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    17 0
    پس چرا اینهمه برج و مجتمع در اطراف تهران ساخته میشه؟ کلی آبو برق مصرف میشه و خواهد شد برای اینا
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    7 4
    این آقا بهتر است به جای نسخه پیچی های رضاخانی به امور بنگاه معاملات ملکی خود برسد. خانۀ خالی به چه مناسبت باید مشمول مالیات شود؟ آیا اگر کسی طلا و دلار بخرد و صندوق امانات بانک انبار کند مشمول پرداخت مالیات می‌شود؟ این روش‌ها فقط به کاهش سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و کاهش عرضه می‌شود.
  • دخترک IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    7 2
    با این ساخت و سازا بساز بفروشا روز به روز پولدارتر میشن بعضیام مثل ما نمیتونن خونه 50 متری با وام بخرن. هیچکسم رسیدگی نمیکنه مخصوصا شهرداری...