عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید دارد تندروها در نهایت تنها خواهند ماند اما افرادی که مدعی تعادل هستند باید مسیر وحدت را دنبال کنند و تا آخر پای کار بایستند.

فاطمه استیری: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به ضرورت وحدت بین جریانهای اصولگرا، اظهار داشت: هرچه نیروهای انقلاب به سمت وحدت حرکت کنند و به همگرایی و انسجام نزدیک تر شوند قطعا توفیق‌مان در همه کارها بیشتر خواهد شد. افرادی که به اصول و اهداف انقلاب پایبند هستند باید اختلاف سلیقه‌ها را تقلیل داده و زمینه‌های رسیدن به وحدت را پررنگ کنند تا بهتر برای مردم و کشور و نظام کار کنند.

وی تصریح کرد: همه کسانی که در چارچوب اصول انقلاب و نظام حرکت می کنند و به ولایت فقیه اعتقاد دارند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح طلب، باید سعی کنند وحدت را در شکلی عملی محقق سازند. متاسفانه هر جریانی که قدرت را در دست می گیرد سعی می کند نیروهای خودش را سرکار بیاورد و نیروهای مستقر را حتی اگر افراد شایسته، باتجربه و خوبی باشند را کنار می گذارند و گاها افرادی ضعیف را بر سر کار می آورند. این رفتارهای فرقه گرایی زیبنده نظام نیست و باید اصلاح شود.

این چهره روحانی اصولگرا، تاکید کرد: باید افراد را براساس شاخص های مشخصی نصب و عزل کرد، افرادی که پایبند به اصول هستند و به آن باور دارند، کسانی که متخصص و شایسته هستند، چه اصولگرا باشند چه اصلاح طلب باید در مسند کار باشند. ممکن است اختلاف سلیقه هم وجود داشته باشد اما حساب آن را باید از این قبیل مسائل جدا کرد. متاسفانه وقتی دولتی عوض می شود گویی همه مسئولان کشوری هم باید عوض شوند این رفتارها و طرز فکر برای نظام مضر است و باید کنار گذاشته شود.

عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به دلسوزان نظام و انقلاب، عنوان کرد: کسانی که دلسوز نظام هستند باید به سمت وحدت حرکت کنند و اختلاف سلیقه ها تقلیل یابد. اگر در این مسیر حرکت کنیم قطعا توفیقات زیادی هم حاصل خواهد شد ولی اگر تفرق باشد و هرکسی بگوید ما نظری داریم و حجت بر ما تمام شده و خودمان تصمیم می گیریم قطعا وحدتی حاصل نخواهد شد و دیگران نیز در همین مسیر حرکت خواهند کرد.

سید محمد غروی تاکید کرد: اگر این رویه دنبال شود نیروها پخش شده و گاهی کسانی که اهلیت ندارند مسئولیت و شئون مربوط به مردم را در دست می گیرند، باید تلاش کرد تا زمینه های تفرق کاسته و افراد همراه و همگام با هم حرکت کنند.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش درخصوص جایگاه جامعه مدرسین در محور قرار گرفتن تشکل های اصولگرا، گفت: صریحا اعلام می کنم جایگاه جامعه مدرسین بالاتر از سطح اصولگرایان است و نقش پدری ایفا می کند. طبعا زمانی اصولگرایان توافق می کنند و در نتیجه حکمیت روحانیت و جامعه مدرسین را می پذیرند و باور دارند و تا آخر پای کار ایستادند این رویه خوب و پسندیده ای است و توفیقات هم حاصل می شود. اما اگر از وحدت صحبت کنیم ولی در وقت وقتش متفرق عمل کنیم و منفرد تصمیم بگیرم و هر کس کار خودش را بکند هیچ نتتیجه ای جز تفرقه حاصل نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری این رویه احساس شد که رفتار خوبی نبود، برخی پای کار بودند و تا اخر به تصمیمات وفادار بودند ولی برخی از وحدت حرف زدند ولی در موقع عمل مسیر وحدت را دنبال نکردند. آقایان باید بدانند اگر وحدت داشته باشند به توفیق می رسند والا این تفرقه گرایی به اصولگرایی ضربه خواهد زد.

وی در خصوص برخی اظهارات که آیت الله مصباح را ضلع جدیدی از تصمیمات جامعتین عنوان می کنند، گفت: آیت الله مصباح فقط یکی از اعضای برجسته  جامعه مدرسین است و این نیست که بخواهیم ایشان را در کنار روحانیت و جامعه مدرسین قرار بدهیم و یک مثلت تعریف کنیم. این تفکر برایم قابل فهم نیست. طبیعتا اگر بخواهیم سلیقه های شخصی و موردی را کنار بگذاریم و اصول مشورت ومشاوره را در نظر بگیریم باید همه همراه هم باشیم. در عین احترامی که برای ایشان قائلم اما برایم قابل فهم نیست که ایشان یک ضلع جامعتین محسوب شود.

وی درخصوص راهکار اصولگرایان برای کنترل تندروهای این جریان گفت: آنهایی که به قول خودشان تندرو نیستند اختلاف سلیقه ها را کنار بگذارند و براساس مشورت و قانون مشاوره عمل کنند. باید همه براساس نظر جمع و اکثریت عمل کنند و به آن تن بدهند، طبیعتا کسانی که تند هستند جایگاه جدی ندارند و تنها می مانند اما کسانی که مدعی هستند اهل تعادل هستند لااقل وحدت داشته باشند و تا اخر پای کار بایستند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    28 2
    ايا انتخابات ازاد و ميزان بودن راي مردم هم جز أصول شما هست؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    70 12
    آقای مصباح یزدی وامثال ایشان با توجه به عملکردهایشان خیلی وقته از دید مردم مرخصن
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    10 25
    اگر جناب مصباح ضلع جدید نیستند و از دید خبرآنلاین مرخصن چرا این همه تلاش دارند ایشان را در مجموعه حفظ کنند؟؟ آقای مصباح هر چه باشد دو دوزه باز نیست و به صراحت می گوید وحدت سیاسی درست نیست