نامه نیوز نوشت:

وزیر نیرو دولت دوران جنگ و نماینده سابق مجلس با اشاره به فضاسازی ها و تخریب های صورت گرفته علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در کشور حامی قوی تر از آقای هاشمی برای رهبری نمی بینم. حامی حقیقی نه حامی حرفی.

حسن غفوری فرد، نماینده پیشین مجلس که سابقه معاونت رییس دولت سازندگی در سازمان تربیت بدنی را در کارنامه خود دارد، در گفتگویی به واکاوی دوره های مختلف تاریخ سیاسی کشور از دولت موقت تا همین دولت روحانی پرداخت.

او در بخشی از گفتگوی خود با بیان اینکه من تمام حیات سیاسی ام را مدیون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستم، گفت: ایشان برای اولین بار من را استاندار کردند، ایشان بودند که از وزیر نیرو شدن من دفاع کردند، ایشان بودند که اولین حکم را به عنوان معاون رییس جمهور در سازمان تربیت بدنی به من دادند. بنابراین من همه حیات سیاسی خودم را مدیون آقای هاشمی هستم.

او گفت: بهرجال آقای هاشمی یک نابغه انقلاب بودند، ایشان را کاملا در خط امام و رهبری می دانم. ممکن است انتقاداتی هم به ایشان داشته باشم و بارها هم گفتم اما این اصل موضوع را انکار نمی کند. از جمله انتقادات من این بود که ایشان بعد از جنگ در نماز جمعه گفتند که باید به رفاه مردم رسید و مسائلی از این قبیل را مطرح کردند. آن زمان من احساس خطر کردم، گفتم اگر جامعه ما به سمت جامعه رفاهی برود حتما از انقلاب دور می شود و حتما به مشکل می خوریم مخصوصا اینکه ما امکانات رفاهی را نداریم.

نماینده سابق مجلس گفت: آن زمان با اینکه معاون آقای هاشمی بودم یک سخنرانی کردم و گفتم دولت به سمت تجمل گرایی در حال حرکت است. البته جلسه خصوصی بود و قرار نبود که پخش شود اما یکی از این روزنامه ها چاپ کرد. یکی از این آقایان هم روزنامه را پیش ایشان برد و گفت ببینید معاون شما چه گفته است.

او درخصوص برخی فضاسازی ها و تخریب ها علیه آیت الله هاشمی گفت: آقای هاشمی الان با حکم مقام معظم رهبری رییس مجمع تشخیص نظام هستند، بنابراین نمی توان گفت ایشان مخالف رهبری و ولایت هستند. کسانیکه رهبری را قبول دارند باید به این حکم رهبری احترام بگذارند و تبعیت کنند.

وزیر نیرو دولت دوران جنگ، ادامه داد: با شناختی که من از ایشان دارم معتقدم ایشان مخالف رهبری نیستند و زاویه ای با ایشان ندارند، همین چند هفته پیش با ایشان جلسه داشتیم ایشان تاکید داشتند تصور اینکه این مملکت یک روز بدون رهبری باشد امکان ندارد. خیلی خیلی از رهبری دفاع می کردند. من در کشور حامی قوی تر از آقای هاشمی برای رهبری نمی بینم. حامی حقیقی نه حامی حرفی. فردی که در عمل از ایشان حمایت می کند و اظهارات ایشان را به خوبی تفسیر و بیان می کند.

مشاور رییس دولت اصلاحات، در بخشی دیگر از گفتگوی خود به انتخابات سال 76 و دولت اصلاحات هم اشاره ای کرد و گفت: ما همه تلاش مان را کردیم که اقای خاتمی رییس جمهور نشود. یقین یقین هم داشتیم که ایشان رییس جمهور نمی‌شود. حتی من جایی گفتم یک میلیون شرط می بندم که آقای ناطق رییس جمهور می شود. ولی این اتفاق نیفتاد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهند IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    10 68
    ميزان حالي فعلي افراد هست
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    70 5
    از آقاي غفوري فرد بايد پرسيد مگر ايجاد امكانات رفاهي براي مردم جرم است ؟ اگر رفاه براي مردم ايجاد نشود پس وظيفه اقاي غفوري فرد وامثال ايشان چيست ؟ خوب بود اقاي غفوري فرد كه از همفكران حزب موتلفه هستند واين حزب اكثريت بازار ودلالي كشور رادراختيار دارد واعضاي آب به ثروتهاي نجومي ازبركت عدم رفاه براي مردم در35سال گذشته دست يافته اند كمي انصاف رفاهي براي مردم داشتند
  • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    واقعا تابوهایی مانند اشرافی گری و تجمل پرستی که در زمان جنگ وجود داشت و میل به عدالتخواهی و رفع تبعیض تبغاتی که از اهداف انقلاب بود در دوران ایشان شکسته شد . و باید گفت بدیهی است که رفاه خوب است اما نه فقط برای قشری خاص والبته حمایت نو سرمایه داران از ایشان بدیهی است چون هم زمینه برای لذت بردن به هر شکلی از پولشان برایشان فراهم میشود و هم چرخه کسب سرمایه بیشتر به قیمت نابودی قشر ضعیف که از مقتضیات اریستوکراسی است برایشان فراهم میگردد.
  • ارش A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    1 1
    واقعا استخوان خورد کرده کسی که این حرفوزده گل گفتی غفوری