ایسنا نوشت:

آمارها گویای آن است که در سال گذشته در تهران بیش از پنج هزار مورد مزاحمت تلفنی برای تلفنهای ثابت وجود داشته است.

اکثر ما زمانی نه چندان دور که ممکن بود در هفته چندین تماس مزاحمی داشته باشیم را به خاطر داریم. زمانی که استفاده از تلفن‌های همراه مانند امروز رایج نشده بود و بخش عمده‌ای از ارتباطات تلفنی مردم از طریق تلفن‌های ثابت صورت می‌گرفت.

در آن دوره مزاحمت‌های تلفنی حجم به نسبت قابل توجهی داشتند و شاید هر شماره در طول ماه حداقل چندین تماس از سوی مزاحمان داشت، اما با روی کارآمدن دستگاه‌های نمایش‌دهنده‌ی شماره تماس گیرنده یا همان ID Caller‌ها میزان این تماس‌ها کاهش چشم‌گیر پیدا کرد. البته با این وجود همچنان برخی افراد با چنین مشکلی مواجه هستند.

به گفته معاون تجاری مخابرات استان تهران در سال 1392 بیش از پنج هزار فرم کشف مزاحم پر شده که ناگفته پیداست این آمار نسبت به سال‌های قبل با کاهش همراه بوده است.

اما نحوه‌ی مواجهه منطقی با مزاحمان تلفنی موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا بیدخام - معاون تجاری مخابرات استان تهران - در این باره به ایسنا گفت: اگر مشترکی با مشکل مزاحم تلفنی مواجه است به هیچ عنوان نباید با فرد مزاحم تماس بگیرد، چرا که برای این کار روند خاصی وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تکرار مزاحمت، مشترکان می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی فرم درخواست کشف مزاحمت را پر کنند تا بر روی خط آنها مزاحم‌یاب نصب شود.

او در عین حال عنوان کرد: نکته‌ی دیگر آنکه مالکان خطهای تلفن ثابت باید توجه داشته باشند که در صورت ایجاد مشکل برای مشترکان دیگر، مالک خطی که از سوی آن مزاحمت ایجاد شده مسوولیت سوء‌استفاده‌های احتمالی را برعهده خواهد داشت.

بیدخام همچنین اظهار کرد: پس از کشف مزاحمت، در صورتی که اولین‌باری باشد که چنین مشکلی رخ می‌دهد تلفن فرد مزاحم به مدت یک هفته قطع شده و فرد ملزم می‌شود برای وصل مجدد آن هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در مرتبه‌ی دوم خط مشترک به مدت سه ماه قطع شده و پس از دریافت اخطار کتبی با تعهد‌سپاری خط او بار دیگر فعال می‌شود، اما اگر تعداد مزاحمت‌ها به مرتبه‌ی سوم برسد، خطی که ایجاد مزاحمت کرده سلب امتیاز خواهد شد.

معاون مخابرات استان تهران در تعریف مزاحمت نیز اعلام کرد: اگرچه مصادیق مزاحمت به‌طور دقیق مشخص نشده، اما در کل تکرار تماس با شماره‌های نادرست و ناشناخته از مصادیق بارز مزاحمت به‌شمار می‌آید.

بنابر اعلام بیدخام در صورت استمرار مزاحمت و عدم موفقیت مخابرات در شناسایی و کشف مزاحمت، شماره فرد تعویض خواهد شد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =