میزان نوشت:

کارگردان "چند مترمکعب عشق" تلویحا حضور فیلمش به عنوان نماینده افغانستان در اسکار را تایید کرد.
ساعاتی پیش در حالی بی.بی.سی خبر از حضور یک فیلم ایرانی به عنوان نماینده افغانی اسکار داد که کارگردان این فیلم با رگه هایی از تردید درباره آن سخن گفت.
چند ساعت قبل، بی.بی.سی این خبر را اعلام کرد که "چند متر مکعب عشق" به عنوان نماینده افغانستان در مراسم اسکار حاضر خواهد شد. جمشید محمودی کارگردان فیلم با تایید تلویحی موضوع گفت:«تا عصر امروز باید صبر کرد. برادرم که این روزها در افغانستان به سر میبرد در حال قطعی کردن رایزنیها برای این امر است.»
تلاش خبرنگار ما برای آگاهی از چند و چون این ماجرا و اینکه چطور یک فیلم ایرانی نماینده افغانستان در اسکار شده، سرانجام به این منتهی شد که محمودی بگوید از ابتدای امر "چند متر مکعب عشق" همزمان با پروانه ساخت ایرانی از اتحادیه سینماگران افغانستان نیز پروانه ساخت گرفته بود و برای اکران آن در افغانستان نیز تهمیداتی اندیشیده شده است.
محمودی درباره اینکه آیا فیلم سرمایه گذار افغانی دارد هم به این بسنده کرد که "فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است."
محمودی درباره اینکه گفته میشود تهیه کننده "چند متر مکعب عشق" افغانی است حرفی نزد.
محمودی که سعی داشت مرتب از پاسخگویی در این باره طفره رود در نهایت این مساله را عنوان کرد که چون اطلاعات کامل در این باره را در اختیار خبرگزاری... -یکی از خبرگزاریهای منسوب به اصلاح طلبان- قرار داده است نمیتواند به دیگران درباره آن اطلاعات دهد.
جالب اینجاست که محمودی از این هم تعجب کرده بود که بی.بی.سی خبر را منتشر کرده اما خبرگزاری موردنظر هنوز جزییات کامل این انتخاب و دلایل آن را رسانه ای نکرده است.
با این حساب دعوت به صبر تا عصر برای قطعی شدن ماجرا که از سوی جمشید محمودی ذکر شده را هم بیشتر باید ناشی از تعهد اخلاقی دانست که به خبرگزاری مذکور دارد و در نهایت بایست حضور یک فیلم ایرانی به عنوان نماینده افغانستان در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار را قطعی دانست.
تلاش ما برای برقراری ارتباط با نوید محمودی تهیه کننده فیلم هم به جایی نرسید؛ چرا که با شماره گیری موبایل نامبرده، بانویی با لهجه افغان از اشتباه بودن شماره موردنظر خبر می داد!
نکته اصلی درباره "چند متر مکعب عشق" این است که به هنگام نمایش این فیلم در جشنواره سی و دوم فیلم فجر درباره اینکه این اثر محصول مشترک ایران و افغانستان است حرفی زده نشد و درباره اصالت افغانی سازندگان آن هم حتی اشاراتی جزیی ندیدیم اما حالا که بحث به نمایندگی افغانستان در اسکار رسیده هم فیلم محصول مشترک قلمداد شده و هم درباره اصلیت افغانی سازندگان آن صحبتهایی مطرح شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شیما IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    35 24
    اگر نماینده افغانستانی حتما اسکار مال تو میشه خوبه نماینده ایران نیستی.
  • بی نام US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    52 22
    موقعی که میخواستن در جشنواره فجر مطرح بشن گفتن ایرانی هستیم. حالا هم که خرشون از پل گذشت و میخوان از طریق افغانستان برن اسکار ایرانی بودنشونو منکر شدن.
    • روزبه خراسانی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
      24 12
      سیاست کلی افغانی ها در قبال ایران همینطوریه.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
    11 4
    با ارزوي موفقيت
  • هنرمند A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    16 4
    آقا بزاريد اين فيلم به اسم افغانستان باشه چي ميشه ؟ حداقل اينكه فيلمساز ميتونه بدون سانسور فيلمش رو تو كشورهاي همسايه نمايش بده و خرج فيلم رو در بياره . آخه با يه جايزه نمادين كه نميشه سينما رو اقتصادي كرد... من كه تصميم دارم يه فيلم بسازم و به عنوان نماينده بوركينافاسو شركت كنم. حداقل بعدش ميتونم هزينه هاي ساخت فيلم رو در بيارم و يه سودي نصيب خودم و بقيه عوامل سازنده بكنم.