۰ نفر
۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

خبرگزاری تسنیم نوشت:

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با هیئتی از اسقف های مسیحی اعتراف کرد که « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از مسیحیان در سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، هیئتی از اسقف‌های مسیحی روز گذشته با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کردند و اوباما در این دیدار گفت: «می‌دانیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از مسیحیان در سوریه حمایت می‌کند».

این دیدار در حالی صورت گرفت که هیئتی از اسقف‌ها و کاردینال‌ها از کشورهای مختلف از جمله لبنان که برای شرکت در همایش«‌حمایت از مسیحیان مشرق زمین» در واشنگتن به آمریکا رفته اند، با اوباما و « سوزان رایس» مشاور او در امنیت ملی دیدار و گفت وگو کردند.

منابع الاخبار یادآور شدند که سخنان اوباما بویژه استفاده او از عبارت « دولت سوریه» بجای رژیم سوریه، همه را غافلگیر و شگفت زده کرد، زیرا او معمولا در اشاره به دولت سوریه از کلمه رژیم استفاده می کرد.

بنابر اعلام این منابع، حاضران، سخن اوباما را باور نکردند با این حال صحبت های او یکی از حاضران را تشویق کرد تا از او بخواهد که دیگر از مخالفان معتدل در سوریه سخن نگوید.

اوباما همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حملاتی که ارتش آمریکا در نظر دارد علیه داعش در سوریه انجام دهد، اشاره کرده و گفت: هدف از این حملات کمک به ادامه روند سیاسی است که البته به طور تلویحی به کنفرانس ژنو 1 و 2 اشاره داشت.

اوباما همچنین با بیان اینکه «که ما در عراق مرتکب اشتباهاتی شدیم که دیگر آن را تکرار نخواهیم»، بر حمایت آمریکا از ارتش لبنان تاکید کرد و گفت: اعطای سلاح به ارتش لبنان بهترین واکنش واشنگتن به داعش در لبنان است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =