رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند در زمینه های فرهنگی و تجاری تاکید کرد: ایران برای سرمایه گذاری هند در پروژه های خود بویژه در بندر چابهار اولویت قائل است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ظهر جمعه و در دیدار وزیر خارجه هند با ایشان که در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان برگزار شد، گفت: ایران و هند علاوه بر ریشه های مشترک تاریخ و فرهنگی همواره شرکای مطمئنی برای یکدیگر بوده اند.

رییس جمهوری با اشاره به همکاریهای فراوان دو کشور در حوزه انرژی افزود: در فضای جدید بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل می کنند و ایران برای هند به عنوان یک شریک قدرتمند منطقه ای و همچنین سایر کشورهای منطقه، اولویت قائل است.

روحانی از نخست وزیر هند برای سفر به تهران و مذاکره در خصوص توسعه روابط دعوت کرد و گفت:امیدواریم شاهد دوران جدیدی در روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه هند نیز با تشکر از این دیدار گفت: ایران علاوه بر روابط تاریخی همواره یکی از شرکای مطمئن و از تامین کنندگان اصلی انرژی هند بوده است.

"سوشما سوراج " در پاسخ به دعوت رییس جمهوری از هند برای مشارکت و سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران بویژه چابهار، گفت: هند در حال بررسی نهایی این موضوع است و نتیجه نهایی طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین با تشکر از دعوت از نخست وزیر کشورش برای سفر به تهران ، گفت: پروژه های کریدور ترانزیتی شمال - جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل ، منافع دو کشور و سایر همسایگان را نیز تامین خواهد کرد و نخست وزیر هند در سال آینده از ایران دیدار خواهد کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =