ایسنا نوشت:

وزیران امور خارجه آلمان و انگلیس اعلام کردند که برلین و لندن در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در برلین گفت: بسیار واضح اعلام می‌کنم که برای شرکت در عملیات‌هایی هوایی در سوریه از ما درخواستی نشده است و ما نیز تمایلی به شرکت در این کمپین نداریم.

فیلیپ هاموند نیز تاکید کرد: انگلیس به صورت کلی از رویکرد آمریکا برای توسعه و تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه دولت اسلامی (داعش) حمایت می‌کند اما با این حال انگلیس در هیچ‌گونه حمله هوایی در سوریه شرکت نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه تاکید کرد: ما در این باره سال گذشته در پارلمان خودمان بحث و رایزنی کردیم و ما در موضع خود بازنگری نخواهیم کرد.

پارلمان انگلیس سال گذشته درخواست دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر دولت ائتلافی این کشور را برای حمله به سوریه نپذیرفت؛ اقدامی که با اعتراض برخی از کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا روبرو شد.

وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن برنامه‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه "دولت اسلامی" در چارچوب یک "استراتژی سیاسی" شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده شامگاه چهارشنبه به تشریح استراتژی آمریکا برای نابودی شبکه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" پرداخت. وی تاکید کرد که آمریکا در رأس یک ائتلاف بین‌المللی مصمم است نیروهای داعش را "هر کجا که هستند" نابود کند.

آلمان هفته گذشته نخستین محموله‌ی تجهیزات نظامی را برای حمایت از کردها به کردستان عراق فرستاد و وعده داده به زودی مقداری سلاح پیشرفته از جمله موشک‌های ضد تانک در اختیار پیشمرگ‌ها قرار دهد.

اشتاین‌مایر می‌گوید کمک‌های ارسالی به کردستان عراق چیز کمی نیست و "در تناسب با مسئولیتی قرار دارد که بر عهده ماست".

سخنان اشتاین‌مایر همزمان پاسخی به برخی سیاست‌مداران محافظه‌کار در دولت ائتلافی این کشور ارزیابی شده که خواهان همکاری آلمان با نیروهای آمریکایی در مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه شده‌اند.

فیلیپ میسفلدر، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون محافظه‌کاران در پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با کانال یک تلویزیون آلمان گفت، تا جایی که به کنترل حریم هوایی مربوط باشد نظر این فراکسیون حمایت از نیروهای آمریکایی است.

یورگن تریتین، سیاست‌مدار حزب سبزها ضمن رد دخالت نظامی آلمان در درگیری‌های منطقه خواهان جلوگیری از پیشروی تروریست‌های "دولت اسلامی" با استفاده از یک "استراتژی سیاسی" شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =