ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از جمع‌آوری سالانه یک‌هزار میلیارد تومان جرایم رانندگی در کشور خبر داد.

سردار اسکندر مومنی 20 شهریورماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، به ظرفیت عظیم گردشگری در این استان اشاره و گفت: این استان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود بر همین اساس ایمن‌سازی و رفع نقاط‌حادثه‌خیز جاده‌های این استان به ویژه در مناطق کوهستانی یک امر بسیار صروری و اجتناب‌ناپذیر است.

او با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از سیستم کنترل هوشمند در جاده‌های کوهستانی، عدم استفاده از این سیستم درنقاط حادثه خیز استان را موجب بروز حوادث و سوانح دلخراشی همچون کشته‌شدن معلمان و دانش‌آموزان در جاده‌های استان بیان کرد.

مومنی با بیان این‌که سالانه در کشور یک هزار میلیارد تومان از طریق جمع‌آوری جرایم رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود، درآمد ناشی از جرایم رانندگی را منبع اصلی نیروی انتظامی برای تامین نیازها مراکز، کمک به استان‌های کمتر برخوردار، اصلاح وضعیت جاده‌ها به ویژه نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه دانست.

او با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان از محل جمع آوری جرایم رانندگی به خزانه واریز شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده رشد 40 درصدی داشته باشد.

مومنی درآمد ناشی از جرایم رانندگی را یک منبع دائمی و بسیار کلان برای کشور دانست و گفت: در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود.

به گفته وی، این منبع درآمد در راستای توسعه سیستم هوشمند جاده‌ای در استان‌های کمتربرخوردار همچون چهارمحال و بختیاری که در یک اقلیم بسیار خاص و حساس قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد شد.

مومنی نصب دوربین‌های سیار در جاده‌ها را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی پلیس راهور دانست و گفت: نصب دوربین در نقاط حادثه‌خیز کمک بزرگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات خواهد داشت.

رییس پلیس راهور ناجا کنترل و بررسی دقیق وضعیت فنی خودورهای حمل نقل عمومی را مطالبه اصلی مردم از پلیس راهور دانست و از اعمال روند سخت‌گیرانه برای مدیران فنی پایانه‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: تردد اتوبوس‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی در جاده بدون اخذ مجوز از مدیر فنی پایانه‌ها امکان پذیر نخواهد بود و در صورت مشاهده تخلف، با پایانه، مدیر و راننده مربوط برخورد جدی خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    82 2
    در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود. واقعا که؟؟بجای اینکه بفکر بالا بردن کیفیت جاده ها و ماشین ها باشن ابراز امیدواری میکنن سال دیگه 40 درصد بیشتر بدست بیارن و مردم رو بیشتر جریمه کنن.
  • محمدرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    11 1
    حالا اگه واقعا تخلف کرده باشی عیبی نداره ولی بعضی افسر های جوان به دنبال خودنمایی خود هستند
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    26 2
    به نظر من این پول حلال نیست کاملا حرامه من خودم به شخصه راضی نیستم من خودم به خاطر کمربند تو شهر اونم پشت چراغ قرمز تو کمتر از 5 دقیقه جریمه شدم دو بار جریمه شدم یه جریمه دیگه شدم الصاقی واسه توقف ممنوع که 100درصد اشتباهه رفتم اداره راهنمایی رانندگی میگه جریمه درسته تو اشتباه میکنی میگم من اصلا اون خیابون نمیدونم کجاست میگن باید بپردازی به ما ربطی نداره کجای دنیا اینطوریه این پول کاملا حرامه که راهنمایی رانندگی از مردم میگیره چون جریمشون از روی عصبانیته نمیشه بهشون گفت بالای چشکتون ابرویه زود جریمه تو دو برابر میکنن خبر آنلاین نظرمو نشون بده مردم بدونن من هر چی نظر میزارم نشون نمیدی
  • مژگان RO ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    17 1
    همچی میگه سال آینده 40 در صد رشد داریم انگار داره از تولیدکارخانه حرف میزنه.مرد حسابی باسد فرهنگ مردم را بالا ببرید تا میزان جرایم کم بشه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    18 1
    حرومشان باشه منو جریمه کردن و پرداخت کردم ولی دو برابر جریمه تو خسابم ثبته.یعنی یا باید 3 برابر جریمه را پرداخت کنم یا یک روز از کارم بزنم و دنبال رفع اشتباه اینها بیفتم.ایا انصافه؟؟؟؟
  • اکبر حقگو A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    11 1
    بله دیگه وقتی تو بودجه پیشبینی میشه اینام باید تر و خشک رو با هم بسوزونن تا به اون رقم مورد نظر برسن
  • سعدى A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    5 1
    فقط.
  • مقیمی A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    12 2
    دوربین منو توی جاده گرمسار بخاطر یک کیلومتر سرعت بیشتر 40 هزار تومان جریمه کرد آخه یکی نیست بگه شاید این یک کیلومتر خطای دوربین شما و یا کیلومتر ماشینی باشه که خود شما بمن فروختید ایکاش توی سایر چیزهاشون هم به این دقت عمل می کردند
  • بی نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    8 1
    این همه جریمه میکنید ولی نتوانسته اید متوسط سرعت را در جاده ها زیاد کنید. 50 سال پیش که فولکس و ژیان خودروی غالب بود سرعت مجاز60 بود و الان هم فقط تابلو را عوض و رنگ میزنید و باز هم 60 است.
  • بی نام A1 ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    13 1
    این همه پول صرف کجا میشه ؟؟من به شخصه رضایت از پرداختش ندارم . .
  • محمد ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    8 2
    چقدروشوه ميكيرندخداعالمه