فارس نوشت:

حسینعلی امیری با اشاره به حمله تروریست‌ها به یک پاسگاه در منطقه سراوان گفت: از طریق دستگاه دیپلماسی تذکرات لازم به کشور پاکستان در این زمینه داده خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در حاشیه مراسم ختم خواهر محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه وزارت کشور چه اقداماتی را درباره حمله تروریستی اخیر به پاسگاهی در سراوان انجام داده است، گفت: ما در درون مرزهای خود مشکل خاصی نداریم و نیروهای امنیتی و به ویژه سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت منطقه را برعهده دارد به وظایف خود عمل می‌کنند.

او گفت: مشکل این است که پاکستان در خاک خود حاکمیت ندارد و ما بارها این موضوع را به طرف مقابل گفته‌ایم که باید در خاک خود اعمال حاکمیت کند و اجازه ندهد که از خاک پاکستان علیه کشور ما عملیات‌های تروریستی و ایضایی انجام شود.

امیری با اشاره به فعال شدن کمیته مرزی مشترک میان ایران و پاکستان گفت: از طریق دستگاه دیپلماسی نیز تذکرات لازم درباره این حمله تروریستی به پاکستان داده خواهد شد.

امیری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود چند هوادار داعش در خاک ایران دستگیر شد‌ه‌اند، گفت: به هر حال کشور ما کشور بزرگی است و فاصله بین افغانستان و پاکستان با عراق کشور ما است و اگر چند نفر بخواهند از مرزهای ما به عراق بروند چیز عجیبی نیست اما مهم اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی ما است که هم‌اکنون وجود دارد.

او گفت: با قاطعیت می‌گویم که داعش به هیچ وجه برای کشور ما تهدید نبوده و هم‌اکنون نیز در سال افول است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ضربات ارتش عراق و نیروهای مردمی به داعش گفت: هم‌اکنون داعش در حال عقب‌نشینی است و تاریخ مصرف آنها تمام شده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =