ایرنا نوشت :

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ملت ایران آینده بسیار روشنی پیش رو دارد، گفت:کلید طلایی منطقه در دست ایران است.

مراسم بزرگداشت پدر دانش فیزیک نوین در ایران و پایه گذار نخستین دانشگاه کشور امروز پنجشنبه با حضور معاون رییس جمهوری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده مردم تفرش و اعضای شورای شهر تهران، ورزشکاران، اساتید، شاگردان و علاقه مندان این استاد فرهیخته برگزار شد.

دکتر علی اکبر صالحی امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران طی سخنانی گفت: ملت ایران آینده بسیار روشنی پیش رو دارد اما باید قدری تحمل کرد.

به گفته او ایران با تاریخ سه هزار ساله ای که دارد در طول زمان به عنوان ملت زنده و پویا از آن یاد می شود.

دکتر صالحی گفت: ما کشوری هستیم در حال توسعه اما در میان کشورهای در حال توسعه از جایگاه رفیعی در منطقه آسیایی برخوردار هستیم.

او ادامه داد:هدف از این نشست بزرگداشت و گرامیداشت یاد و خاطر پروفسور حسابی است که حق بزرگی بر جامعه علمی کشور دارد.

صالحی گفت:دکتر حسابی پایه گذار امور و فعالیت هایی در عرصه علمی و پژوهشی در کشور بوده اند که آثار این اقدامات تا امروز و تا آینده ای دور دست همچنان ثمر خواهد داد.

به گفته وی پروفسور حسابی به همراه دکتر آزاد بنیان گذار سازمان انرژی اتمی کشور بوده اند.

معاون رییس جمهوری گفت:سازمان انرژی اتمی نماد اقتدار و عزت این ممکلت است و این سازمان در جایگاهی قرار گرفته است که در چالشی بزرگ با قدرت جهان است.

صالحی گفت: در یک طرف میز، پنج کشور شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان می نشینند و در طرف دیگر میز جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: برخی از افکار عمومی این موضوع را مطرح می کنند که آیا می ارزد، این همه هزینه کنیم تا به چنین دستاوردی دست یابیم، باید گفت برای به دست آوردن هر شاخصی هزینه باید پرداخت اگر به دنبال عزت، اقتدار و استقلال ملی هستیم این امر رایگان به دست نمی آید.

به گفته او اگر ما می خواهیم غلام حلقه به گوش استکبار نباشیم، راه مقتدر شدن، قوی شدن و با عزت شدن را داریم و یکی از این عناصر قدرت علم، صنعت و فناوری است که ما هزینه آن را پرداخته ایم و می پردازیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت:به لطف الهی در جایی قرار داریم که طرف مقابل تا 10 سال پیش می گفت شما نباید هیچ سانتریفیوژی داشته باشید اما امروزه می گوید غنی سازی را داشته باشید اما توافق کنیم حجم غنی سازی چقدر باشد.

معاون رییس جمهور ادامه داد:این نشان عزت و اقتدار است که نماینده آمریکا در جمع مذاکره کنندگان می گوید، شاهکار صنعتی، فنی و علمی دانشمندان ایران برای ما حیرت آور است و این عبارتی است که دشمن ما می گوید.

صالحی گفت: ایران با این همه هزینه سنگینی که پرداخته است در حال حاضر عزتمندانه در حال حرکت و پیشرفت است.ملت بزرگ ایران 3 هزار سال تاریخ مکتوب دارد.

او گفت: به یکی از سفرای کشورهای صنعتی که گاهی پا را فراتر از گلیم خود می گذاشت گفتم، افتخار می کنم که نماینده کشوری هستم که 3 هزار سال تاریخ مکتوب دارد و ثابت کرده ملتی زنده و پویا است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: از یکی از خبرنگاران رسانه های خارجی که خانمی ایرانی الاصل بود سوال کردند که درباره ایران چه می داند پاسخ داد ملت ایران 35 سال پیش اراده کرده که دیگر غلام حلقه به گوش هیچ قدرت استکباری نباشد.

او یاد آور شد: ایران کشوری در حال توسعه است و در ارتباط با روابط بین المللی سیاسی در جایگاه رفیعی قرار دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =