اگرچه بورس دور صعودی را در هفته ای که سپری شد پشت سر همدیگر ثبت کرد اما در نهایت شاخص بازار سرمایه با روند نزولی گذشته خود به تعطیلات آخر هفته رفت.

محمد امیرپور:

اگرچه بورس دور روز صعودی را در هفته ای که سپری شد پشت سر همدیگر ثبت کرد اما در نهایت شاخص بازار سرمایه با روند نزولی گذشته خود به تعطیلات آخر هفته رفت. بر این اساس ششمین هفته متوالی نزولی برای بورس به ثبت رسید و در نهایت زیانی معادل 0.3 درصد را برای فعالان بازار سرمایه به ارمغان آورد. شاخص بازار سرمایه در شرایطی به روند نزولی خود ظرف شش هفته گذشته ادامه می دهد که امثریت قریب به اتفاق فعالان بورس اعتقاد دارند شرایط موجود چندان تداوم نخواهد داشت و درآینده ای نزدیک مسیر شاخص بازار تغییر پیدا خواهد کرد. تغییر مسیری که به سمت صعود خواهد بود و بار دیگر روند افزایشی بازار سرمایه به ثبت خواهد رسید. اتفاقی که در دو روز متوالی هفته جاری به وقوع پیوست و به دنبال آن شاهد دو روز سبز اما ضعیف شاخص کل در بورس بودیم.

موضوعی که به زعم بسیاری از فعالان بازار بار دیگر نیز تکارا خواهد شد و در هفته های پیش دوباره شاخص تغییر مسیر خواهد داد. آنان بر این باور هستند که مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 یکی از اصلی ترین کاتالیزورهای بازار سرمایه خواهد بود. اتفاقی که پیش از این نیز در جریان مذاکرات هسته ای ایران به دفعات تکرار شده و با هر با پیشرفت این مذاکرات شاخص به مسیر صعودی خود بازگشته است. بر اساس چنین ادعایی حساسیت موجود بر سر پرونده هسته ای ایران و مذاکرات در حال انجام تاثیر بسزایی در انتخاب مسیر شاخص دارد.

این امیدواری در حالی از سوی اکثر فعالان بازار مطرح است که با وجود روند صعودی شاخص بازار سرمایه ظرف دو روز متوالی در هفته جاری بازدهی در رقم منفی 0.3 درصد به ثبت رسید.. اتفاقی که می توان آن را در کنار افت ارزش معاملات و حجم معاملات قرار داد تا مهر تاییدی برای بی رمقی این روزهای بازار سرمایه باشد. بی رمقی که بورس را در وضعیت سکون قرار دارده تا بازار با احتیاط به مسیر خود ادامه دهد.

در نمودار زیر آخرین وضعیت بازار سرمایه در پایان معاملات هفته جاری آمده است که بر اساس آن نشان می دهد شاخص بورس با روند نزولی به تعطیلات رفت. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    7 0
    وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    وضعیت بورس بخاطر نابسامنی اقتصاد خرابه نه مذاکرات هسته ای دیگه مسخره شو دراوردین هرچی میشه میچسبونین به این مذاکرات اب گرون میشه مذاکرات هسته ای برق گرون میشه مذاکرات هسته ای مردم رو گاگول گیراوردین؟