خبرگزاری تسنیم:

رئیس چپ‌های آلمان سیاست خارجی آلمان را به عنوان سیاستی آشفته مورد انتقاد شدید قرار داد و تصریح کرد که ما برای مقابله با داعش به کمک بشار اسد نیاز داریم.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از نشریه "دی سایت"، "گرگور گیزی"، رئیس چپ های آلمان سیاست دولت آلمان را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.
وی در سخنانی در پارلمان آلمان که موضوع اصلی آن بودجه سال 2015 بود، انتقادات و حملات سختی را به سیاست دولت آلمان به ویژه در عرصه خارجی وارد کرد.
گیزی تصریح کرد که شما در یک جو سیاسی تصمیم گیری می کنید که همه چیز را به تاخیر انداخته یا کنسل می کند. با وجود بار سرمایه گذاری های ضروری که برای آینده وجود دارد، دولت آلمان تنها براین مسئله تاکید دارد که یک بودجه متعادل را ارائه دهد.
صدر اعظم آلمان نیز در این نشست از تصمیمات بودجه دولت و یک روند اصلاحات و ریاضتی در تمام اروپا حمایت کرده و تصریح کرد آنچه که برای آلمان اعتبار دارد بدون تغییر همچنین در اروپا نیز معتبر است.
وی شرایط را با وجود موفقیت های اخیر در زمینه اصلاحات همچنان متزلزل ارزیابی کرد.
همچنین مسئله سیاست خارجی آلمان هم از بحث هایی بود که در این نشست پارلمانی به آن پرداخته شد.
"گرگور گیزی"، همچنین سیاست خارجی آلمان را به عنوان سیاستی از روی عجز، آشفته و پریشان مورد انتقاد قرار داد و شدیدا با مسئله ارسال تسلیحات به عراق مخالفت کرد و تاکید کرد که سیاست دولت آلمان در این راستا بی روح و از روی کوته فکری بود. راه حل همه مسائل بین المللی تنها با کمک حمایت های روسیه امکان پذیراست. در مبارزه علیه تروریسم داعش ما همچنین به کمک رئیس جمهوری سوریه بشار اسد نیاز داریم.
این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین یک تصمیم مارشال را برای اوکراین درخواست کرد و آتش بس توافق شده را به عنوان یک موفقیت ارزیابی کرده و گفت حالا انتخابات منطقه ای در شرق اوکراین ضروری است. همه مسائل واقعی باید در میز مذاکره حل شود.
"گرگور گیزی" همچنین درباره تصمیمات اخیر ناتو برای تشکیل یک گروه واکنش سریع در واکنش به بحران اوکراین هشدار داده و گفت که چنین اقدامی می تواند به یک مسابقه تسلیحاتی جدید بین روسیه و غرب منجر شود.
مرکل نیز از تصمیمات ناتو در ارتباط با روسیه در نشست شهر ولز دفاع کرد و با تاکید بر اینکه آزادی اوکراین باید تضمین شده باقی بماند تاکید کرد که تحریم های اقتصادی تصمیم گیری شده علیه روسیه باید سریعا اجرایی شود.
صدر اعظم آلمان از یک اختلاف عمیق با روسیه سخن گفته و در عین حال تصریح کرد که درها به سوی مذاکرات باز هست و باقی می ماند.
وی همچنین یک اقدام قاطعانه علیه تروریسم داعش را ضروری دانسته و تصریح کرد که حتی الامکان باید بسیاری از کشورها در این امر مشارکت کنند. مبارزه با داعش یک شبه امکان پذیر نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =