ایرنا نوشت:

امام جمعه مشهد گفت: امروز عدم همصدایی ما با یکدیگر در جریان فرهنگی موجب کاهش توان و قدرت نفوذ فرهنگی منبرها، تریبون‌های نماز جمعه و فعالیت‌های فرهنگی ما شده است.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه ۱۶ استان کشور در مشهد افزود: آنچه توان و قدرت نفوذ ما را گرفته و محدود کرده خودمان هستیم.

وی گفت: در جریان فرهنگی همصدا نیستیم و خود را نقض می‌کنیم، من در نماز جمعه حرفی می‌زنم و یک روحانی و مسوول دیگری آن را رد می‌کند و در واقع اتفاق نظر نداریم و مردم در این میانه دچار سردرگمی می‌شوند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نه در بینش فرهنگی و در نه حوزه راهکار اجرایی حرکت فرهنگ با هم یکی نیستم و در یک جهت حرکت نمی کنیم لذا دشمن این را دریافته و روی آن انگشت گذاشته و بر این اساس اقدامات ضدفرهنگی و هجمه فرهنگی خود را علیه ما شکل داده و می دهد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای امسال الگوی فعالیتی با عنوان اقتصاد مقاومتی را ارائه دادند و ۱۰ مولفه هم برای آن معرفی کردند که چهار مورد آن مبتنی بر فرهنگ و چهار مورد دیگر بر اساس رفتار فرهنگی است و در واقع اولویت در اقتصاد مقاومتی با فرهنگ می باشد.

علم الهدی گفت: بر این مبنا اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است و وقتی فرهنگ نباشد به صورت اقتضا در می آید و اقتضا فرهنگی منجر به توسعه رفاه طلبی و ابتدال فرهنگی و سقوط جامعه می شود.

وی افزود: فساد فرهنگی که امروز در جامعه هست شاید در دوره قبل انقلاب و دوره رژیم فاسد پهلوی ۱۰۰ برابر این میزان بود اما در همان جامعه منبر رفتیم و از دل همان جامعه انقلاب در سایه رهبری امام خمینی(ره) پیروز شد و بدنه اجرایی امام راحل در انقلاب همین روحانیت و تریبونهای نماز جمعه بود.

امام جمعه مشهد گفت: در همان جامعه فاسد و با همین نظام طلبگی، انقلاب به پیروزی رسید و از همان جمعیت ۳۰۰ هزار شهید در دفاع مقدس داشتیم.

وی ادامه داد: در عین آنکه تجهیزات و امکانات دشمن بسیار بیش از ما است اما آنچه باعث ضعف ما در حوزه فرهنگی شده و جلوی نفوذمان را گرفته عدم هماهنگی و همصدایی ما با هم است.

این همایش دو روزه ائمه جمعه ۱۶ استان کشور امروز در مشهد پایان می یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    39 1
    حضرت آیت الله علت اینکه نظر شما با بقیه روحانیان یکی نیست و گاهی متضاد هم است از دو حالت خارج نیست. یا شما اشتباه می کنید یا اونا. من میگم فقط یک درصد احتمال بدید شاید حالت اول درست باشه.