فارس نوشت:

عضو هیأت نظارت بر مطبوعات تأکید کرد مشکل برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فیلترشده با ثبت‌نام در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و دریافت مجوز، به زودی حل خواهد شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اقدام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در فیلتر گزینشی برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در جریان این موضوع قرار دارم، از چند ماه پیش هیئت نظارت بر مطبوعات تصمیم گرفت سایت‌های خبری را تحت یک نظامی در بیاورد و ساماندهی کند.

وی افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۸ که در قالب یک ماده واحده به تصویب رسید، خبرگزاری‌ها و سایت‌‌های خبری تحت شمول قانون مطبوعات قرار می‌گیرند و با آنان مانند مطبوعات رفتار می‌شود و امور مربوط به آنان در هیئت نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در ادامه تصریح کرد: در این هیئت از چند ماه قبل تصمیم گرفته شد که خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مانند نشریات، دارای مجوز باشند. لذا به آنان فرصت داد شده در معاونت مطبوعات وزارت ارشاد ثبت‌نام کنند تا شناسنامه مشخصی داشته باشند و با آنان نیز مطابق قانون مطبوعات رفتار شود.

وی گفت: بسیاری از سایت‌های خبری اقدام به ثبت‌نام کرده و مجوز دریافت کردند. با وجود آنکه دو بار مهلت ثبت‌نام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تمدید شد یک بار در آذرماه و بار دیگر در اسفند ماه سال ۹۲ ولی باز هم برخی سایت‌های خبری ثبت‌نام نکردند. ‌اکنون که مهلت به اتمام رسیده هیئت نظارت بر مطبوعات مطابق ماده ۷ قانون مطبوعات که می‌گوید اگر نشریه‌ای مجوز نداشته باشد قابل انتشار نیست، می‌تواند از ادامه فعالیت این گونه سایت‌ها و خبرگزاری‌ها جلوگیری کند.

نماینده تهران در مجلس برهمین اساس با بیان اینکه اقدام هیئت نظارت بر مطبوعات در فیلتر کردن برخی سایت‌های خبری کاملاً قانونی است، گفت: البته هر زمانی که این سایت‌ها ثبت‌نام و مجوز دریافت کنند، طبیعی است که رفع فیلتر خواهند شد و به نظرم مسئله مهمی نیست.

مطهری با بیان اینکه به نظر می‌رسد مشکل اینگونه سایت‌های خبری به زودی حل می‌شود چرا که مشکلی برای دریافت مجوز ندارند، تصریح کرد: باید پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که ثبت‌نام نکرده اند، در همان مهلت قانونی این کار را می‌کردند. بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت های مشهور مانند فارس، تسنیم، رجا، تابناک و خبرآنلاین در همان مهلت قانونی اقدام به ثبت‌نام کردند و کوتاهی از جانب خود همان سایت‌ها بوده. البته مسئله مهمی نیست و ان‌شاءالله این مشکل آنان حل خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    7 0
    کلا زندگی ما شده فیلتر و سانسور و پارازیت
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    1 1
    اینجانب مدیر سایت خبری هستم که حدود یک سال پیش در سایت "رسانه" ثبت نام، سردبیر اول و دوم معرفی کرده و حتی سوء پیشینه و کلیه مدارکم را داده ام اما بعد از گذشت این مدت، نه تنها جوابی داده نشده بلکه آن سایت هم نابود شده و سایت دیگری نمایش داده میشود که دستور ثبت نام مجدد داده میشود آقایان مطهری و انتظامی جوابگوی ما که از ابتدا کار قانونی کرده و هیچ جوابی بعد از یکسال نگرفته ایم، بدهند. وقتی که سایتی و دامنه ای ثبت می شود، هزینه بر است و وقتی بیش از یکسال از تقاضای مجوز و ثبت میگذرد و دهها پیام "در دست بررسی" به ایمیل صاحب سایت می رسد و نتیجه قطعی مشخص نیست، خسارت این هزینه ها را ارشاد می پردازد؟؟
    • بیکار A1 ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
      1 0
      اقلا تو که ثبت نام کرده ای و جواب در دست بررسی گرفتی. ما را بگو که ثبت نام نکردیم و هیچی هم جواب در دست بررسی است نگرفتیم. ما چه کنیم؟ ضمنا ما سایت خبری هم نداریم.