۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵

واحد مرکزی خبر نوشت:

قیام فقرا در سراسر مصر در حال گسترش است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اعتراض هایی که اخیرا تحت عنوان قیام فقرا در مصر شروع شده بود به سرعت در حال گسترش در سراسر این کشور است و گروه موسوم به حرکت جوانان مصر تلاش می کند مردم را در سراسر این کشور به برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز تشویق کند. مخالفان در مصر در اعتراض های جدید خود سیاست های اقتصادی دولت این کشور را که مورد حمایت نظامیان است و همچنین سرکوب شدید مخالفان را در این کشور محکوم کردند.
محمد شلبی خبرنگار پرس تی وی در قاهره در گزارشی در این خصوص گفت روز سه شنبه در اکثر استان های مصر تظاهرات گسترده ای برگزار شد و تظاهرکنندگان اعتراض خود را به شرایط نامساعد زندگی میلیون ها نفر از شهروندان این کشور اعلام کردند.
موج جدید حرکت های اعتراضی در مصر توسط یک گروه جدید التاسیس بنام ضنک سازماندهی می شود و اعضای این گروه معتقدند بعد از آن که السیسی در مصر به قدرت رسیده است زندگی برای میلیون ها نفر از شهروندان این کشور به شدت دشوار و به عبارتی جهنمی شده است. اعضای این گروه اعلام می کنند که کاسه صبرشان لبریز شده است و در حال نابودی هستند. این مساله نشاندهنده تسلط حاکمان فاسد بر منابع قدرت و ثروت مصر است. این گروه از شهروندان مصر درخواست کرده است تظاهرات خود را برای چند هفته متوالی ادامه دهند و اعتراض خود به شکست دولت این کشور در همه زمینه ها را اعلام کنند.
رجایی علی کارگر مصری در مصاحبه با خبرنگار پرس تی وی گفت کودکان در بیمارستان ها به علت قطعی برق جان می بازند. اکثر استان های مصر اکنون آب آشامیدنی سالم ندارند. کاسه صبر ما لبریز شده است و ما در حال نابودی هستیم.
خبرنگار پرس تی وی گفت اگر سرکوب شدید نیروهای دولتی نبود تظاهرات در مصر می توانست به سرعت گسترده شود. به همین علت مخالفان مصری برای اعلام اعتراض خود به وضع موجود به نوشتن شعارهای اعتراضی بر روی دیوارها و مسدود کردن مسیرهای ارتباطی روی آورده اند.
ائتلافی که به ابتکار اخوان المسلمین در مصر تشکیل شده و در یک سال گذشته به برکناری محمد مرسی از قدرت اعتراض کرده است روز سه شنبه به تظاهرات سراسری مصر پیوست و اقدامات دولت این کشور را مبنی بر سرکوب گسترده مخالفان و ناتوانی آن در مقابله با تروریسم محکوم کرد.
خبرنگار پرس تی وی در پایان گفت کارشناسان معتقدند در صورتی که دولت کنونی مصر نتواند از افزایش بی رویه تورم در این کشور جلوگیری کند این امکان وجود دارد که قیام اجتماعی دیگری با ابتکار جوانان در این کشور همانند قیام سه سال پیش شروع شود. در آن زمان قیام مردم مصر به سقوط حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر منجر شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =