ایسنا نوشت:

 

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد با دفاع از عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی ازبکستان گفت: با توجه به اینکه در چهار وزن کشتی‌گیران جوانی را به این مسابقات اعزام کردیم کسب عنوان نایب قهرمانی نتیجه بدی نیست.

علیرضا رضایی پس از پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، درخصوص این رقابت ها اظهار کرد: ازبک‌ها و روس ها به طور کلی در بحث برگزاری در همه موارد به نفع خودشان بهره برداری کردند. انصافا با توجه به اینکه ما مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم و در چهار وزن با جوانانمان در مسابقات جهانی حضور پیدا کردیم نتایج خوبی را کسب کردیم کما اینکه می‌توانستیم مانند سال‌های گذشته که در بسیاری از اوقات مسابقات انتخابی برگزار نمی‌شد این کار را انجام ندهیم و در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم.

مدیرتیم های ملی کشتی آزاد افزود: چهار جوان ما در مسابقات جهانی نتایج خوبی را کسب کردند و از عملکرد آن‌ها راضی هستیم. سید احمد محمدی می‌توانست در فینال حتی پیروز میدان شود و مدال طلا را از آن خود کند. همچنین کسب برنز توسط محمدیان به نظر ما کمتر از طلا نبود هرچند از باتجربه‌های تیم انتظار بیشتری داشتیم ولی با توجه به کسب مقام نایب قهرمانی جهان در مجموع از عملکرد تیم راضی هستیم. ما همواره پس از عنوان قهرمانی هیچ وقت نتوانسته‌ایم از عنوان خود در دوره بعد دفاع کنیم و همیشه مقام های سوم ، چهارم و پنجم را بدست می‌آوردیم اما امسال با توجه به ترکیب جوان تیم نایب قهرمان جهان شدیم که این نتیجه بدی نمی‌تواند باشد. حتی اگر حسین‌خانی با توجه به مصدومیتش می‌توانست آن چیزی را که در توانش بود اجرا کند قهرمانی برای ما دور از دسترس نبود.

وی تصریح کرد: فشار زیادی بر کشتی‌گیران تیم ملی برای حضور موفق در مسابقات جهانی وارد شد و نکته مهم این است که ما بتوانیم تیم را به خوبی برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کنیم که این کار را برای ما سخت می کند و باید هرچه زودتر تیم را مهیای حضور موفق در اینچئون کنیم.

رضایی درخصوص عملکرد ضعیف یزدانی و کسب عنوان نهمی این ورزشکار در مسابقات جهانی گفت: یزدانی آن طور که باید نتوانست کشتی بگیرد و مقابل حریف روس وقتی امتیاز از دست داد از هم پاشیده شد و نتوانست خودش را جمع و جور کند. شرایط او قبل مسابقه بد نبود و از لحاظ بدنی آمادگی خوبی داشت مطمئنا از حریفش بهتر بود واگر خودش را نمی‌باخت می‌توانست پیروز مسابقه شود اما در هر صورت بازنده شد. البته در دقایق پایانی کشتی دنده‌اش آسیب دید و بر عملکرد او تاثیر گذاشت.

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره نایب قهرمانی کمیل قاسمی در سنگین وزن نیز خاطرنشان کرد:‌ کمیل تا مرحله فینال بسیار خوب ظاهر شد و حریفان قدرتمندی چون گاتسالوف و حریف اوکراینی را از پیش رو برداشت و اگر در فینال کمتر اشتباه می‌کرد پیروز میدان بود ضمن اینکه او بسیار دیر شروع به حمله کرد و می‌توانست با توجه به اینکه حریفش از نفس افتاده بود از او امتیاز بگیرد و قهرمان جهان شود. البته همه کشتی گیران ما با تمام وجود به روی تشک رفتند و سعی داشتند از حیثیت کشتی ایران دفاع کنندوی درباره باخت سید احمد محمدی در دیدار فینال مقابل حریف روس گفت: سید احمد محمدی تا فینال بسیار خوب کار کرد و حتی در کشتی که 9 بر یک عقب بود توانست 14 بر 11 پیروز از میدان خارج شود و در کشتی بعد نیز حریف ترکیه‌ای را 17 بر 10 شکست داد که این نشان می‌دهد او به راحتی قافیه را نباخت اما در فینال براثر یک اشتباه ضربه فنی شد و مسابقه را واگذار کرد. در مجموع عملکرد محمدی با توجه به جوانی او بسیار خوب و قابل تقدیر بود.

رضایی درباره قهرمانی روس‌ها و پس گرفتن عنوان قهرمانی از ایران نیز گفت: ما مقابل روس‌ها کم نیاوردیم و توانستیم در دو کشتی آن‌ها را شکست دهیم و تنها آن‌ها در یک کشتی مقابل ما پیروز شدند. با آنکه تیم جوانی را راهی مسابقات جهانی کردیم اما عملکرد تیم در مجموع مثبت بود و با ترکیب جوان‌ها و با تجربه‌ها توانستیم 5 مدال نقره و برنز از آن خود کنیم که این به اعتقاد من کارنامه خوبی برای کشتی آزاد ایران بود.

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    26 21
    روسها و ازبکها در بحث برگزاری به نفع خودشان کار میکنند و ... جناب رضایی هنوز قهرمانی اون سال دبیر در تهران رو با حق کشی وحشتناک و تابلو هیئت داوران یادمون نرفته .خواهشا جانماز اب نکش .
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    30 5
    دومی عالیه از اولی هم بهتره
  • ehsan A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    25 3
    درود نائب قهرمانی جهان رو تبریطک میگم ولی برای من همیشه این سوال پیش میاد که چرا مسوولین ما بعد برد و مقام قهرمانی به به و چه چه میکنند ولی بعد از ناکامی کارهاشون رو توجیح میکنند گزینه فرار از انتقادات همیشه در ورزش ما هست و خواهد بود رضا یزدانی...ضربه فنی..
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    17 2
    غیر از اینه که 5 طلای روسها از بی عرضگی ما بوده؟ اینا همش بلدن توجیه کنند. دستشون به گوشت نمیرسه میگن بو میده اقایان تا کِی میخواین ملتو رنگ کنید؟؟ مردم کشتی ورزش اول مملکت رو از شما بهتر میفهمند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    24 4
    روسیه مثل آب خوردن 5 طلا میگیره اونوقت ما از گرفتن یک طلا هم عاجز میمونیم بعد آقایون میگن خوب نتیجه گرفتیم. تا زمانی که امثال این افراد تو کشتی باشند هیچوقت پیشرفت نمیکنیم
  • فرهاد 30 از کرمان IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    15 5
    آقاجون پارسال هم اگر اول شدیم دلیلش اینه که سال بعد از المپیک بود .ما تا حالا هر زمانی که قهرمان جهان شدیم اولین سال بعد از المپیک بوده چون کشورهای دیگه خصوصا روسها جوانگرایی میکنن اما ما با تمام نفرات و قهرمانامون میریم که اول بشیم و بیاییم قیافه بگیریم. والسلام
  • شایان A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    7 0
    بیا این فکر میکنه مردم نمیفهمن بابا ملت هرچی ندونن کشتی و دیگه از خودشون میدونن و خوب میفهمن روس ها در واقع حریفهارو تحقیر کردن البته سال دیگه بجای 5 طلا دنبال 6 تا 7 طلا هستنچون جوانگرایی برای المپیک میکنن اونوقت شما به قهرمانی سال قبل مینازی