مهر نوشت:

سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در جلسه کمیته هماهنگی ایمنی و حمل و نقل گفت: پیش بینی می کنیم ترافیک اول مهر در کلانشهرها 25 تا 30 درصد افزایش یابد ضمن اینکه حجم تردد ترافیک مهر ماه امسال نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش می یابد.

او با بیان اینکه علاوه بر معاینه فنی خودروها صلاحیت راننده سرویس مدرسه نیز باید تایید شود، گفت: والدین در صورت امکان از خودروهای شخصی استفاده نکنند و در صورت اجبار خودرو را با فاصله مشخص از مدرسه پارک کنند. خوشبختانه در کلانشهرها خودروی حمل و نقل عمومی به اندازه کافی وجود دارد.

مومنی با انتقاد از استفاده برخی از مدارس غیرانتفاعی از سرویس مدرسه غیرمجاز گفت: برخی مدارس غیرانتفاعی خارج از سیستم و از خودروهای بدون برچسب استفاده می کنند که هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش باید انجام شده و مدارس نیز سلیقه ای عمل نکنند.

او با اشاره به نقش همیاران پلیس و پلیس مدرسه گفت: اگر راننده ای از فرمان پلیس مدرسه سرپیچی کند علاوه بر جریمه نمره منفی می گیرد. در 170 کد تخلف رانندگی 20 تخلف حادثه ساز احصاء شده که یکی از این موارد پلیس مدرسه است.

رئیس پلیس راهور در ادامه با بیان اینکه استمرار کاهش تلفات رانندگی دشوار است، گفت: تغییر نرخ جریمه 6 ماه است که در هیات دولت معطل مانده است و نمی دانیم به چه دلیل تصویب نمی شود امسال نمی توانیم روی این موضوع تمرکز کنیم، تاکید کرد: باید روی روشهای جدید کار کرده و با افزایش ایمنی راننده، عامل انسانی، راه و امداد و نجات روند کاهش سوانح رانندگی را همانند چند سال گذشته استمرار دهیم.

مومنی گفت: نمی توان در تصادفات راننده را مقصر اعلام کرد و اگر تنها راننده مقصر اعلام شود غفلت پلیس از ماموریتش است.10 مولفه نقش اساسی در کاهش سوانح دارند که 4 مولفه انسانی، ایمنی خودرو، ایمنی راه و امداد و نجات بیشترین نقش را ایفا می کنند. در حال حاضر 50 درصد از فوتی ها در صحنه و 50 درصد پس از صحنه است.

او با اشاره به کاهش 4.6 درصدی تلفات در 4 ماهه نخست امسال گفت: اگر چه این آمار راضی کننده نیست باید تلاش کنیم تا در ماههای آینده روند کاهشی ادامه یابد و با توجه به اینکه بیشترین تلفات مربوط به شهریورماه است با کنترل چند روزه باقیمانده ماه آمار تلفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور همچنین در مراسم افتتاح سامانه کنترل هوشمند ترافیک گفت: 193 دوربین ثبت تخلف در 21 استان نصب شده و 3 هزار و 800 کیلومتر از راهها تحت سیستم کنترل هوشمند قرار گرفته است. از 5 فروردین تاکنون 619 هزار و 559 تخلف توسط این دوربین ها ثبت شده اند. بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان پلیس راهور و راهداری، 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش سیستم هوشمند قرار می گیرند.

مومنی با بیان اینکه در حال حاضر 400 دوربین ثبت تخلفات در کشور فعال است، گفت: دو نوع سیستم نظارتی و ثبت تخلف در جاده ها وجود دارد که دوربین ثبت تخلف در تمام ساعات شبانه روز تخلفات را ثبت و خودروی متخلف اعمال قانون می شود بر اساس آمایش انجام شده در زمان افتتاح دوربین ها 9 درصد خودروهای عبوری مرتکب تخلف می شدند که این آمار 6 ماه بعد به 5 درصد و بعد از یک سال به کمتر از یک درصد رسید.

او از راه اندازی دوربین های ثبت تخلفات درون شهری خبر داد و گفت: متن اولیه تفاهم نامه تجهیز شهرها به دوربین ثبت تخلفات نوشته شده است که اواخر شهریور یا مهرماه با وزارت کشور امضا می شود.

مومنی همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص گواهینامه فوتبالیست هایی که کارت معافیت آنها باطل شده است، گفت: باید اجازه دهید این پرونده بررسی شود و اسامی افراد مشخص شود و بعد ما شروع به استعلام در این رابطه می کنیم. ضمن اینکه باید مشخص شود این افراد چه زمانی گواهینامه دریافت کرده اند.

رئیس پلیس راهور همچنین در مورد انتشار عکسی از نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور سوار بر موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی گفت: این عکس را تکذیب می کنیم چرا که احتمال دارد این عکس واقعی نباشد اما استفاده از موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی مخاطره آمیز است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    6 0
    بسمه تعالی با سلام آشفته بازاری شده است تا جایی که اسکندر خان نیز ریشی جنبانیده است که ما هم هستیم.
  • nima A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    3 8
    گواهينامه نيازى به کارت پايان خدمت نداره