عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است لحن دیپلماتیک دولت جدید یکی از شاخص هایی است که سبب شده موج ایران هراسی کمرنگ شود.

حشمت الله فلاحت پیشه در یادداشتی که در خبرآنلاین نوشت با اشاره به اظهارات اخیر اوباما در خصوص گروهک داعش آن را« نشانه شکست استراتژی های امنیت ملی آمریکا در ارزیابی تحولات منطقه خاورمیانه» دانست و یادآور شد: آنچه می توان گفت آن است که «ایران هراسی» توجه به واقعیت های منطقه، تضعیف شده است که بخشی از آن به دلیل موضع گیری دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی است.
رییس جمهور آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان. بی سی درباره گروهک تروریستی داعش، گفته بود: «کاملا مشخص است که مشکل پیش روی دولت‌های سنی مذهب که بسیاری از آنها از متحدان آمریکا هستند، ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست، بلکه افراطگرایی سنی است که خود را به شکل داعش نشان داده و بزرگترین خطر پیش رو است.»
فلاحت پیشه در پاسخ به این پرسش که آیا این ادبیات به معنای پایان ایران هراسی است، نوشته است: لحن دیپلماتیک دولت جدید یکی از شاخص هایی است که سبب شده موج ایران هراسی کمرنگ شود چرا که هدف سازی سالهای قبل، جای خود را به نشان دادن واقعیت جایگاه ایران داده است.
وی با اشاره به برخی موضع گیری های در دولت گذشته که به گفته وی به راهبرد رژیم صهیونیستی و نخست وزیر این رژیم کمک کرد، نوشته است: غرب در این سالها تلاش کردند ایران را به عنوان دشمن خود معرفی کنند. در صورتی که جمهوری اسلامی، دشمن هیچ کشوری در منطقه نیست و در مورد سرزمین های اشغالی هم طرح ایران، نه محو این رژیم که رفراندوم توسط همه ساکنین فلسطین است.
مشروح یادداشت فلاحت پیشه را اینجا ببینید.

 

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =