نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت بدون همراهی مردم به نتیجه نمی رسند.

احمد آریایی نژاد در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص اصلی ترین موضوعی که در حال حاضر باید مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیرد،گفت: فرهنگ مهمترین اولویتی است که باید مورد توجه مجلس و دولت قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که در کشور یک انقلاب فرهنگی داشته ایم که اساس و مبنای آن استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی بود گفت: در این باره ما دغدغه عدالت و ثروت نداشتیم یعنی ما مبانی فرهنگی اسلامی را می خواستیم که تغییر کند .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما می می خواستیم بر مبنای درست سایر امورمان صورت بگیرد و به همین علت مراحل پیروزی انقلاب و تأسیس نظام انجام شد.

وی افزود:اما هنوز برای مراحله سوم و چهارم که ایجاد کشور اسلامی و دولت اسلامی است، مسیری طولانی را بایستی طی کنیم و البته تا کامل شدنش فاصله زیادی داریم.

این عضو مجلس نهم شورای اسلامی خاطر نشام کرد: اینکه یک کشور اسلامی باشد یعنی احکام اسلام در آن جاری و دولت اسلامی باشد، یعنی از مسئولین و کارمندان گرفته تا مدیران به شیوه های اسلامی عمل کرده و جوابگوی نیازهای مردم باشند که قطعا با این آرمان در حال حاضر فاصله داریم.

آریایی نژاد با تاکید بر این که باید مجلس و دولت کشور اسلامی با تعامل و همدلی بیشتر برای کاهش این فاصله تلاش کنند ادامه داد: راه حل مساله این است که همه امورمان را بر مبنای ارزشها و ریشه های اسلامی طراحی کنیم. اقتصاد ، سیاست، مسائل اجتماعی و بخشی که در جامعه اسلامیمان فرهنگی است را باید بر مبنای احکام اسلامی بنا کنیم زیرا اسلام دین کاملی است که برآورنده نیازهای بشری است.

وی در مورد اینکه درحال حاضر شش ماه از سال اقتصاد و فرهنگ می گذرد و به هیچ کدام از بخش های شعار سال به صورت ملموس و جدی پرداخته نشده است گفت: مسائل کشور ریشه ای تر و کلان تر از این حرفهاست و کار جمعی را یک عده خاص نمی توانند انجام دهند. فرهنگ یعنی خصوصیات من و شما و دیگران که به طور فردی در جامعه جمع شده و میانگین آن فرهنگ محسوب می شود.
وی گفت: آیا به صورت فردی فرهنگ کتابخوانی در کشور نسبت به سال گذشته رشد پیدا کرده است و یا فرهنگ مصرف، خرید و فروش و تولید در چه محدوده ای قرار دارد.

آریایی نژاد گفت: در تعامل میان مجلس و دولت برای حل همه این مشکلات باید فکر جدی شود زیرا همه اینها کار می برد زیرا لازم است همه بخش های مختلف نقش خودشان را تعریف شده بدانند و تلاش کنند در این مسیر تا تعامل میان مجلس و دولت به سرانجام درستی برسد.
وی گفت: البته اینکه ما فکر کنیم مجلس و دولت بنشینند و طرح و لایحه بدهند وظیفه ای لازم است ولی کافی نیست زیرا در تمامی این موارد مردم باید دولت و مجلس را همراهی کنند.

آرایی نژاد در پاسخ به این که در حال حاضر مهمترین مانعی که موجب شده بحث فرهنگ در کشور نتواند به نقطه مطلوب خود برسد و ایا این مساله مربوط به مشکلات اقتصادی، سیاسی و یا مشکلات بین قوا و دولت و مجلس است تصریح کرد: این ها قسمتی از کار است زیرا بحث بیش از این ها گسترده است. یک عامل به طور قطع مسئول نرسیدن به نقطه مطلوب نیست و تمام این ها که نام بردید دخیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: این یک بسیج همگانی که هر کدام از ما حس کنیم که در جهت احیاء فرهنگ اسلامی در کشور چه کاری باید صورت بگیرد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما در زمان جنگ، فرهنگ از خودگذشتگی ، کار جمعی، وحدت و جهاد را داشتیم که باعث شد پیروز و سرافراز شویم. در حال حاضر البته شرایط آن زمان وجود ندارد ولی باید مهندسی فرهنگی را براساس احکام اسلامی انجام دهیم تا به پیشرفت برسیم.

/2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    18 2
    ما می خوایم دروغ و تهمت نباشه، رانت نباشه، عدالت برقرار باشه، آزادی بیان و سایر حقوق انسان به رسمیت شناخته بشه، مردم احساس شادی و رضایت کنند، رفاه اقتصادی را در کنار رفاه معنوی داشته باشند قدرت داشته باشند که مقدمات تشکیل زندگی مشترک و مستقل را فراهم کنند،مسیر آینده خود و فرزندانشان روشن باشه، بسترهای فرهنگی فراهم باشه تا بیندیشند و مسیر خود را در زندگی پیدا کنند و کسی نباشه که دائم اونا رو به زور بخواد ببره بهشت بلکه فضای تفکر را برای آنها شکل بده و... اونوقت می گیم جامعه اسلامی شده. بنظر شما چقدر از همچین جامعه ای فاصله داریم؟ پس نق نزن.
  • داود A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    14 2
    خوبه خودت می‌گی شعار. شعار که نباید عملی بشه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    10 5
    در دولت قبلی در طول 8 سال چه کار کرد ؟
    • رامین RO ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
      9 5
      درست میگید ولی خواهشاً این دولت رو با دولت کثیف قبل مقایسه نکنید.
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    10 1
    ایشان به نیازهای حوزه انتخابی خودشان توجه ندارد و کارش شده سیاسی بازی و استیضاح و فشار به وزیران دولت. عنوان یک ملایری عذر خواهی می کنم.