پیشنهاد یک نماینده مجلس درباره کاهش تمرکز بر سیاست خارجی

عضو کمیسیون انرژی می گوید: تمرکز بیش از حد روی سیاست خارجی برای برداشتن تحریم ها به امید بهبودی وضعیت اقتصادی، ما را از ظرفیت ها و توانمندی های بی نظیر داخلی غافل خواهد کرد.

حبیب اقاجری نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین موضوع اولویت دار که باید مورد توجه دولت و مجلس قرار بگیرد گفت:فرهنگ و تغییر سبک زندگی مهمترین اولویتی است که دولت باید به آن بپردازد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امسال را مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام کرده اند و دقیقا ما در کشور هم در فرهنگ و هم در اقتصاد مشکلات زیادی داریم.
وی افزود: تغییر سبک زندگی،مشکلات اقتصادی، تورمی که بود و رکودی که هست و بحث اشتغال برای جوانان از جمله معضلاتی است که نیاز است در کشور به آن ها به صورت ویژه توجه شود.
وی با تاکید بر این که بایستی به موضوع سیاست خارجی کشور توجه شود اما نه به صورتی که از بقیه مسایل کشور تحت الشعاع قرار بگیرد،خاطر نشان کرد: تمام تلاش ها در حول و حوش سیاست خارجی برای رفع تحریم ها گذاشته شده است اما سوال این جا است که چرا بایستی تا به این حد برای این موضوع وقت گذاشته شود.
وی تصریح کرد:اینکه برخی بر این باور هستندکه اگر این تحریم ها برداشته شود از نظر اقتصادی بخش زیادی از مشکلاتمان را حل کردیم تا حدی درست است.
اقاجری تاکید کرد: تحریم در اقتصاد ما اثر دارد اما اگر کشور توجه ویژه ای به ظرفیت های داخلی خودش در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی اش داشته باشد وتولید بومی را با اتکا به ظرفیت های داخلی اقتصادی خودمان بهبود دهد آن زمان است که به صورت واقعی به موفقیت دست یافته ایم.
وی درادامه گفت: درصورتی که توسعه داخلی انجام شود دشمن را خلع سلاح کرده ایم و دیگر وابسته به نفت نیستیم تا دشمن بخواهد از طریق تحریم و مسایل نفتی و بخش هایی که دراقتصاد مشکل داریم به کشورمان فشار وارد کند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در این شرایط بهتر است که دو قوه بر روی هر چه سریعتر اجرایی شدن بسترهای اقتصاد مقاومتی متمرکز شود خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغیه ای که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی داشتند بایستی به ظرفیت های داخلی توجه کرد.
وی گفت:مسائل سیاست خارجی را نباید کنار گذاشت اما در اولویت بندی باید اول توجه به اقتصاد داخلی داشته باشیم .همانطور که استقلال سیاسی در حد عالی در کشور وجود دارد باید به استقلال اقتصادی نیز برسیم تا کشور از این ناحیه دوباره اسیب نبیند.
نماینده مردم بندر ماهشهر،امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان و سهم نقش افرینی قوه قانون گذاری برای اجرایی شدن این باید ها و نباید ها تصریح کرد: مجلس در رأس امور و از ارکان کلیدی نظام است که در بحث تعیین سیاست ها و جهت دادن به برنامه ها انجام وظیفه می کند و بایستی با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری ریل گذار شرایط بهتر در کشور باشد تا مشکلات مردم مرتفع شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    19 4
    باید تکلیف مذاکرات مشخص بشه بعدش میشه راحت رفت سر مسائل داخلی و اقتصاد و بیکاری
    • محسن IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
      7 20
      نماینده محترم مجلس کاملا صحیح می فرمایندونطرشان کارشناسی وغیرسیاسی است . ماسالهاست که دم از برنامه ریزی عملیاتی برای عدم وابستگی اقتصادبه نفت میزنیم والان فرصت رابایدغنیمت شمردو تحریم راکه به ظاهر تهدیداست به فرصت تبدیل کردو تولیدوصادرات غیرنفتی رابایدبه شدت توسعه دادونهادینه کرد.انشاالله اگر تحریم ها هم رفع شدمیتوان پول فروش نفت رادرپروزه های ملی بسیاربزرگ مثل هواپیماسازی و راه آهن پرسرعت و ژنتیک ونانوواتصال دریای عمان به دریای خزر و.... سرمایه گذاری وبکار انداخت .استدعادارم نظرم راانعکاس دهید
  • بی نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    9 4
    « تمرکز بیش از حد روی سیاست خارجی برای برداشتن تحریم ها به امید بهبودی وضعیت اقتصادی، ما را از ظرفیت ها و توانمندی های بی نظیر داخلی غافل خواهد کرد.» منظورش بابک زنجانیه؟ کدوم ظرفیت و توانمندی داخلی؟ شما به سه برابر شدن قیمت دلار تو یک ماه میگی ظرفیت داخلی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    6 0
    مهمترین اولویت اینه که یا بگیریم هر کسی در حد تخصص خودش حرف بزند وقتی کسی نماینده مردم شد معنیش این نیست که بر کل سیاست داخلی و خارجی یا دگر مسائل مملکت اشراف دارد. ما نمیدانیم معضل اصلی عدم پیشرفتمان در زندگی اجتماعی چیست. بیاییم یاد بگیریم ما همه چیز دان نیستیم و کار را فارغ از باورش به متخصص و اهل فنش بسپاریم . کسیکه در ایران زندگی میکند اگر مومن واقعیم نباشد دلش برای ایران میسوزد پس باید بهش اعتماد کنیم و باور کنیم که انقلاب مال یک تعداد خاص نیست که فقط تعدا خاص بخواهن مواظبش باشن . همه مردم صاحب انقلاب هستند و برای حفظش تلاش میکند چه انکه در گشت ارشاد فعالیت میکند چه انچه توسط گشت ارشاد راهنمایی و ارشاد میشود
  • فرهاد EU ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    2 0
    برای خروج از رکود اقتصادی باید به تولید نقدینگی تزریق کرد که خود همین کار تورم را هم دامن میزند. سرمایه گزاری خارجی در کشور بدون تزریق پول از بانک مرکزی مملکت را از رکود خارج میکند. چاره تمام دردها در ارتباط منطقی و محترمانه و سیاستهای مشخص خارجی طولانی است.