رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب به دنبال سیطره بر منطقه است و ما بیداری مسلمانان را دنبال می‌کنیم، گفت: ما به مسلمانان کمک می‌کنیم تا به نفوذ جریان صهیونیست در منطقه خاتمه دهیم.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سخنانی در کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظهار داشت: پس از قضایای داعش در عراق و سوریه، غربی‌ها نیز احساس خطر کردند، کسینجر سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی به تازگی گفته است خطر ایران برای غرب بیشتر از خطر داعش است، داعش یک گروه است و می‌توانند او را از بین ببرند، اما ایران دارای یک تفکر است و این تفکر می‌تواند از ایران یک امپراتوری بسازد.

اهم اظهارات رییس مجلس به نقل از فارس آمده است:

*چه دلیلی دارد که ایران به دنبال امپراتوری باشد،‌اصلا تفکر انقلاب اسلامی ضد امپراتوری است، دغدغه انقلاب اسلامی ایران عزت و وحدت مسلمانان برای دست یافتن به این عزت است،‌ ما به دنبال امپراتوری و دست‌نشانده نیستیم و نمی‌خواهیم باشیم.

* ما به دنبال برادری هستیم، غرب به دنبال سیطره بر منطقه است، ما دنبال بیداری مسلمانان هستیم، ما به مسلمانان کمک عملی می‌کنیم تا به نفوذ جریان صهیونیسم در منطقه خاتمه دهیم، ما به دنبال بازی‌های کوچک، کودکانه و تاکتیکی نیستیم، ما در شطرنج دشمن بازی نمی‌کنیم،‌ انقلاب اسلامی یک راه است، راه سربلندی مسلمانان.

*به روح بلند امام خمینی درود می فرستیم که پایه‌گذار بیداری اسلامی در چند دهه اخیر بود، برکات تفکر ایشان شرایط را در خاورمیانه تحت تأثیر قرار داد، برای مقام معظم رهبری نیز آرزوی سلامتی داریم که این روزها یک عمل جراحی هم داشتند، روز گذشته به عیادت ایشان رفتم، عمل موفقیت‌آمیزی داشتند، حال ایشان هم خیلی خوب بود، از خداوند متعال شفای عاجل برای مقام معظم رهبری طلب می‌کنیم.

* به مسئله فلسطین تاکنون بحث‌ها و کنفرانس‌های زیادی مطرح شده است، اما در جنگ‌های اخیری که رژیم صهیونیستی به مسلمانان تحمیل کرده چه جنگ 33 روزه لبنان و چه جنگ‌های غزه، تا حد زیادی امروز شرایط تغییر کرده است. به همان میزان نیز شگردها تغییر کرده‌اند، باید وارسی مجددی در مورد شرایط فلسطین داشته باشیم.

* اولین نکته این است که بین امت اسلامی مخصوصا بین نخبگان، روشن شود که مسئله فلسطین یک موضوع محدود به یک جغرافی خاص نیست، پشت این موضوع یک طراحی بزرگتری وجود دارد، هدف تحقق رژیم صهیونیستی دقیقا روشن نشده است، گاهی طرح‌های صلحی داده می‌شود، که بیشتر بر این مبنا سامان گرفته است در حالی که صورت مسئله چیز دیگری است، یک هدف دیگری را غربی‌ها برای دنیا در نظر گرفته بودند و مسئله مسلمانان را برای این فکر می‌خواستند سامان دهند.

* تئوری که منجر به تشکیل رژیم صهیونیستی شد این نبود که فلسطینیان را بیرون کنند و دولت جدیدی را در این منطقه به وجود آورند، این رژیم یک مأموریتی داشت، از آنجایی که ظرفیت مسلط شدن مسلمانان در غرب در این منطقه وجود داشت، آنها خواستند حائل خارجی را در قلب ممالک اسلامی به وجود آورند لذا مسئله فلسطین مربوط به کل مسلمین است، به همین میزان برای آن باید فکر، قدرت و وقت گذاشت تا موضوع حل شود.

*نمی شود برای یک استراتژی پیچیده برخورد تاکتیکی داشت،‌ ‌ از جمله اشکالاتی که در طول چند دهه اخیر با آن مواجه بودیم، درست درک نکردن موضوع فلسطین بود، برخی کشورگشایی‌ها در خاورمیانه بستری برای نفوذ غرب در این منطقه شد، یا برخی گرایش‌های ملی‌گرایی امت اسلامی منجر به مشکلاتی شد، اگر ملی‌گرایی به ذات در دست گرفته شود، مخصوصا ملی‌گرایی دست‌ساز غرب، آن وقت باعث متفرق شدن امت اسلامی خواهد شد.

* حکومت‌های به ظاهر ملی و مخصوصا ملی‌گراهای دست ساز نه تنها کمکی به مسئله نکردند بلکه عامل نفوذ بیشتر غرب در منطقه شدند، نداشتن استراتژی دقیق متناسب با سطح تهدید یکی از نکاتی است که باید در بررسی مشکلات منطقه مورد توجه قرار گیرد، در جنگ 7 کشور عربی با رژیم صهیونیستی، ابتدا پیشروی آنان بسیار خوب و جالب بود اما چرا در جایی ایستادند و متوقف شدند؟، چون اختلافات بسیاری در این مسئله مهم تأثیر گذاشت، در همان سال 1948 یعنی زمانی که این هفت کشور اقدام به جنگ با رژیم صهیونیستی کردند، سوریه رقابتی با اردن داشت، به همین دلیل بیشتر به سمت مصر گرایش پیدا کرد،‌ پادشاه اردن نیز به دنبال کرانه باختری بود لذا با فشار شورای امنیت دو هفته جنگ متوقف شد و اعلام آتش‌بس کردند،‌ رژیم صهیونیستی توانست در این دو هفته خودش را تجهیز کند و کاملا این کشورها را شکست دهد، لذا اختلافات سنتی خودشان یا رقابت ها اجازه نداد آنها موفق شوند به همین دلیل شکست خوردند.چون استراتژی روشنی نداشتند.

* تفکر سازش بین کشورهای اسلامی نتیجه‌ای جز اینکه خود سازمان آزادی‌بخش اسلامی فلسطین گرفتار این سازش شد، به دنبال نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آمدن تفکر امام خمینی (ره)، مقاومت فلسطین جان تازه‌ای گرفت، انقلاب ایران تفکر نو ایجاد کرد و یک حیات سیاسی-اجتماعی به وجود آورد، اینکه می‌بینید مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین تأثیر زیادی در سرنوشت خاورمیانه داشته است، به خاطر حرکتی بود که در انقلاب اسلامی آغاز شد.
* البته از 80 سال گذشته اخوان‌المسلمین جریان فکر اسلامی بود که می‌خواستند مبارزه کنند، پیروزی انقلاب اسلامی ایران منجر به یک حرکت عظیم شد و انتفاضه‌ها شکل گرفت، اینکه در غزه می‌بینید این همه بمباران می‌کنند ولی مردم غزه می‌گویند می‌ایستیم، به خاطر تفکر مقاومت است.

*کشورهای اسلامی در این دوره که حرکت‌های اسلامی تحرک جدیدی به وجود آورد،‌متأسفانه دولت‌هایشان یا خنثی هستند یا مخالف هستند و این ضعف کشورهای اسلامی است که نتوانستند خودشان را با مردم فلسطین همراه کنند.

* یک بلوغ سیاسی بین امت اسلامی به وجود آمده است، درست در شرایطی که بیداری اسلامی به وجود آمده بود، جریان‌های بدلی را ایجاد کردند، ببینید چه رفتارهایی را در عراق و سوریه انجام دادند که موجب وهم عالم اسلام شد و درگیری‌هایی را بین مسلمانان ایجاد کرد، ‌نتیجه آن فرسایش توان امت اسلامی است، اینجا یک فرصت استثنایی برای علمای اسلام است، دولت‌ها حالت منفعل دارند، در پیکار با رژیم صهیونیستی فعال نیستند اما امت‌ها فعال هستند، امت‌ها باید به افرادی تکیه کنند، اگر علمای اسلام نقش خودشان را درست دریابند مردم و امت‌ها پیروز می شوند.

*اگر شرایط دنیای اسلام یک نوع روشن‌بینی در امت اسلام در خودش دارد، باید علما آن را به سمتی ببرند که این انرژی سایش نباشد و فزاینده باشد، البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که به همان میزان که شرایط دنیای اسلام تغییر کرده، مکر و حیله کشورهای بزرگ هم اضافه می‌شود و آنان مکر به خرج می‌دهند.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    0 0
    چه جمله قشنگي