فارس نوشت:



روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای اولین بار بر فراز مقر اصلی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در سوریه به پرواز درآمدند.

به گزارش   روزنامه انگلیسی «تلگراف»، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای اولین بار بعنوان بخشی از تلاش واشنگتن برای هدف قرار دادن «ابوبکر بغدادی»، خلیفه خودخوانده تکفیری‌های داعش، بر فراز مقر اصلی این گروه تروریستی در سوریه به پرواز درآمدند.

ساکنان شهر «الرقه» واقع در شمال سوریه، عکس‌ها و تصاویر ویدئویی از این هواپیماهای بدون سرنشین که از راه دور کنترل می‌شدند، گرفته‌اند.

کارشناسان تسلیحاتی غربی این هواپیماهای بدون سرنشین را که در پاکستان و یمن برای حمله به گروههای مظنون به تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است را، شکارچیان آمریکایی می‌نامند.

آمریکا آشکارا اعلام نکرده است که هواپیماهای بدون سرنشین خود را بر فراز سوریه به پرواز درآورده است و رؤیت این هواپیماها بر فراز الرقه اولین نشانه‌هایی است مبنی بر آنکه آمریکا در حال انجام چنین مأموریتی است.

دیلی‌تلگراف ادامه داد که رؤیت این هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز آسمان سوریه، واضح‌ترین نشانه از این است «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به طرز چشمگیری سیاست خود را در مقابله با داعش تغییر داده است و شناسایی مواضع داعش را بعنوان بخشی از تلاش آمریکا برای گردهم آوردن ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با این گروه تروریستی تکفیری تسریع بخشیده است.

در مبارزه با داعش، پنتاگون روز دوشنبه به دیلی تلگراف اعلام کرد که هنوز هیچ‌گونه حمله‌ای علیه شخصیت‌های مشخص این گروه صورت نداده است ولی حاضر نشد احتمال استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات شناسایی عوامل داعش را رد کند.

آمریکا در تلاش برای مشخص کردن مکان بغدادی را مشخص کنند و چندین نفر از ساکنان الرقه و اعضای داعش تصاویری را از یک هواپیمای بدون سرنشین سفیدرنگ تهیه کرده‌اند که بر فراز آسمان این شهر پرواز می‌کند و می‌گویند که اکثر روز جمعه و مجدداً روز پنجشنبه در نزدیکی از سطح زمین بر فراز این شهر پرواز می‌کرده است.

کارشناسان می‌گویند که هواپیمای مذکور یک هواپیمای شکارچی «ام کیو 1» بوده است. رئیس‌جمهور آمریکا قرار است، فردا، چهارشنبه، سخنرانی کند و قرار است مردم آمریکا را برای کمپین علیه داعش آماده کند و روز گذشته در مصاحبه‌ای با «ان بی سی» گفت که آمریکا به شیوه‌ای شبیه به کمپین‌های مبارزه با تروریسم که به طور دائم در 5، 6 و هفت سال اخیر استفاده کرده است، با داعش مبارزه می‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =