ایسنا نوشت: ۱۷:۳۱

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی تحلیلی نوشت: افزایش قدرت ایران در منطقه خاورمیانه که در نتیجه حمایت‌های غیرمستقیم این کشور از عراق و سوریه حاصل شده است مشکلاتی را برای آمریکا به وجود آورده است.

پایگاه خبری بیزینس ایسنایدر در این باره نوشت: دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از زمان پیشروهای‌شان در عراق و سوریه مرتکب کشتارهای دسته جمعی و پاکسازی‌های نژادی شده‌اند.

هم‌زمان که نیروهای آمریکا برای مقابله با داعش دست به بمباران و حملات هوایی زدند، این گروه شروع به کشتار گروگان‌هایی کرد که پیش‌تر در غرب عراق اسیر کرده بود.

پیش‌روهای این گروه تنها بر لزوم یک پاسخ بین‌المللی تاکید می‌کند اما بسیاری از هم‌پیمانان بالقوه بالفعل غربی خیلی کم وارد عمل شده‌ و قابل قبول رفتار کرده‌اند. در واقع اغلب کسانی که مقابل داعش ایستاده‌اند همان شیعیانی هستند که مقابل سربازان آمریکا نیز ایستاده‌اند.

این پایگاه خبری مدعی شد: گروه‌های مبارز شیعه کسانی هستند که با نیروهای قدرتمند سپاه قدس ایران، مقتدی صدر، رهبر شیعیان عراق یا با دولت عراق در ارتباطند. این گروه‌ها که پس از خروج نیروهای آمریکا در عراق پخش شدند، سلاح‌های خود را به زمین نهادند اما پیشروی‌های داعش سبب شد تا آن‌ها دوباره مجبور شوند به میدان بیایند.

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت: اگر غرب می‌خواهد با داعش مقابله کند انتخاب دیگری جز این که با این گروه‌های شیعه همکاری کند ندارد. چون کردها توانایی‌های محدودی برای حفظ سرزمین‌شان دارند.

در سوریه نیز ارتش این کشور از قوی‌ترین دشمنان داعش محسوب می‌شود. بسیاری از گروه‌های شیعه عراق در دفاع از اماکن مقدس در سوریه به ارتش این کشور پیوستند.

هم‌چنین نیروهای دفاع ملی سوریه با کمک ایران تشکیل شد و حزب‌الله نیز که دیگر گروه تحت حمایت ایران محسوب می‌شود به جنگ علیه شورشیان در سوریه کمک کردند و در جنگ با اسراییل سرسخت شده‌اند.

این پایگاه خبری در پایان آورده است که افزایش قدرت ایران در منطقه در اثنای مبارزات نرم می‌تواند برای آمریکا مشکل‌ساز باشد.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    50 2
    ایران هیچ خطری برای هیچ کدام از همسایه ها و یا غیر همسایه ها نبوده و نخواهد بود ایران و ایرانی دو اصل داره 1 همزیستی و مدارا و صلح طلبی 2 شجاعت و سرسختی در مقابل قاصدان
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    32 8
    به امید همکاری ایران و امریکا در جهت نابودی داعش
  • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    8 5
    "مدعی شد" چرا همیشه شما خبرگزاری ها از این کلمه مدعی شد استفاده میکنید؟ بیزینس اینسایدر واقعیت را نوشته، قبول واقعیت برایتان سخته؟؟
  • حسین A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    9 14
    دلبندم قاصدان نه قاصبان درسته ، از قصب کردن میادیعنی به زور تصرف کردن امریکاییها ذاتا، با هر گونه پیشرفت و آقایی ایران در دنیا مخالف هستن به نظر تئوریسین های اونها ایران در آینده ای که هر لحظه داره نزدیکتر میشه یه قدرت بزرگ در دنیا میشه و بالا خره در نبرد آخر زمان آرماگدن تمدن غرب رو به چالش میکشه و به نابودی میکشونه. بنابراین الان که ایران هنوز توانا نیست تمام سعی خودشون رو میکنن که به هر نحوی جلود پیشرفت و قدرت مند شدنش رو بگیرن برا همینه که به بحث هسته ای و موشکهای دوربرد و باتوانایی حمل کلاهک هسته ای انقد حساااااااس هستن دارن از تررررس میترکند. الللللبته تو قضیه داعش هم باید گفت که با وجود اینکه یکی از دلیل های اصلی قدرت گرفتن داعش کمک های همین آمریکایی ها بوده
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      10 0
      استاد غصب درسته. به شماها توی مدرسه چی یاد دادند پس؟
    • بی نام DE ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      6 2
      دوست عزیز فیلم زیاد دیدیاااااا.... مزاح کردم ولی با قسمتی از نوشته هاتون موافقم. در ضمن ایران توانا هم هست و قدرت خاورمیانه.اونا هم به نظر من ترسی از ما ندارن. حد اقل اسمشو من ترس نمیذارم چون قبل از اینکه ما موشک و بمب و رادار و این چیزا رو داشته باشیم اونا خیلی سال بود که پیشرفته هاشو داشتن. بر کسی پوشیده نیست که از منظر تکنولوژی خیلی خیلی جلوتر از ما هستن. این هوش و ابتکار و وطن پرستی ماست که ما رو با دیگران متمایز میکنه ولی برخی مشکلات از طرف دوستان داخلی همیشه مسئله رو واسه ایران سخت میکنه.این دوستان داخلی ما که یکم سطح سوادشون هم به قول رئیس جمهور عزیزمون پائینه باید وارد مسائلی که بهشون مربوط نیست نشن در اینصورت مطمئن باشید دولت عزیز و تدابیر آقا ایران رو سرفرازتر از امروز خواهد کرد.
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      5 0
      حسین جان قاصد به معنای قصدکننده مدنظر بوده یعنی کسی که قصد مملکت ما رو بکنه به منظور تهاجم و ... اما اون غاصب هست که اشتباها فرمودید قاصب
  • حسن IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    6 0
    قاصد یعنی قصد کننده در متون برای کسی که قصدحمله به جایی کند بکار می رود قاصب هم غلطه غاصب صحیح است