ایسنا نوشت:

وزیران خارجه اتحادیه عرب انجام اقدامات عملی ایران برای بهبود روابط با کشورهای عربی را خواستار شدند.
وزیران خارجه اتحادیه عرب روز گذشته در صدوچهل و دومین نشست خود از ایران خواستند تا آنچه را که در خصوص تمایلش برای بهبود روابط با کشورهای عربی، گفت‌وگو و رفع تنش‌ها و انجام اقدامات عملی و ملموس چه به لحاظ گفتاری و چه عملی اعلام می‌دارد، عملی کند.

این وزیران در ادامه بر آنچه حق حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه خواندند، تاکید کردند آنها هم‌چنین بر حمایت خود از کلیه اقدامات امارات در این زمینه تاکید کردند.

آنها از تهران خواستند تا به آنچه از آن به عنوان درخواست‌های جدی و خالصانه برای حل اختلافات بر سر این جزایر نامیدند، پاسخ دهد.

بنابر گزارش روزنامه الرای العام چاپ کویت، وزیران خارجه اتحادیه عرب از ایران خواستند تا به آنچه که آن را اشغال جزایر امارات از سوی ایران نامیدند، پایان دهد و از انجام هر گونه اقدامی در آن که با هدف تغییر ساختار آن باشد، خودداری کند.

آنها در بخش دیگری از این نشست ابراز امیدواری کردند که ایران در مواضعش برای ایجاد یک راه حل مسالمت‌آمیز در این خصوص تجدید نظر کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    142 6
    هر وقت اسراییل به درخواستهای اتحادیه عرب در مورد اراضی اشغالی پاسخ مثبت داد ما هم تازه در مورد سلام و علیک فکر میکنیم وآنگاه مجددا"پاسخ منفی را خواهیم داد
    • عباس IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      61 1
      دوست عزیز اسرائیل سرزمینهای فلسطینی را که به فلسطینیان تعلق داشته بزور اشغال کرده است ولی ما سرزمینهای امارات را اشغال نکرده ایم بلکه بخشی از سرزمینهایمان که در اشغال انگلیسیها بود وربطی هم به امارات نداشته آزاد کرده ایم وحتی قسمت اعظم آنها که شامل جزایر بحرین استان چهاردهم ایران در زمان جدایی می شود را هم ازدست داده ایم لذا این دو مسئله نباید با هم مقایسه شود.ساکنین امارات به جزیره بوموسی برای تجارت وماهیگیری رفت وآمد می کرده اند ولی ساکن اصلی جزیره نبوده اند. در طول تاریخ نه تنها این جزیره بلکه خود امارات هم جزئی از سرزمینهای ما بوده است ونقشه های آن هم موجود است.پس اگر قرار بر ادعای مالکیت باشد مالکیت ما بر سرزمینهای امارات هم قدیمی تر وهم دارای مستندات قوی ودادگاه پسند است.
  • محسن ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    68 2
    خيلي غلط كردند. تازه بايد بحرين را هم به ايران پس بدهند.
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    70 2
    از لحاظ تارخی هم هم امارات و هم بحرین و قسمت های بزرگی از کشورهای عربی متعلق به ایران هست .
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    70 3
    به خر که رو بدی سوار آدم میشه چه برسه این شترها
  • علی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 10
    نظرات شما قابل احترامه ولی به یه نکته بی توجهی کردین . سیاست، سخنان شما رو رد میکنه .. اگر بدانید اگر ایران و عربستان متحد شوند چه میشود ، این حرف ها را نمی زدید ... بگذاریم دولتمردانمان این مشکل را حل کنند .
  • مجتبی A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    4 0
    مردم قزوین باید یک فکری به حال خودشون بکنند ظاهرا رو امارات جا سنگ پاشون رو گرفته
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    4 0
    اگه مرد شند بیاند بگیرند.البته خود امارات هم جزیی از ایران بوده و بایستی به ایران برگردانده شود./.
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    5 0
    نژاد پرستى داره غوغا ميكنه
  • امیر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    3 0
    یه وقت ایران جزایر رو نصف نکنه با اینا ...
  • ايران A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    10 0
    هيچ ايراني با غيرتي حاضر نيست حتي يك وجب خاك وطن خودش ايران عزيز و دوست داشتني رو نه تنها به اعراب نه به هيچ دوست و دشمني ببخشه حتي امارات كوچك و.... تمام اين سرزمين كهن و دوست داشتني حق همه مردم ماست و تا اخرين قطره خون ازش دفاع ميكنيم .