خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر کاری نکنیم در افق 1400 تعداد بیکاران به 10 میلیون نفر می رسد ،گفت: وزیر کار از نمایندگان مجلس خواست تا برای رفع معضل بیکاری با ایجاد صندوق اشتغال موافقت کنند و مجوز ایجاد این صندوق را بدهند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی از برگزاری نشست مشترک کمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید با ربیعی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی خبرداد و گفت: وزیر در این جلسه گفت 6 میلیون نیروی انسانی بیکار در کشور وجود دارد و 7 میلیون نفر دیگر به این آمار اضافه خواهد شد و من از این بابت هشدار می دهم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برای رفع مشکل بیکاری برنامه ریزی نکنیم قطعا دچار مشکل می شویم بر اینکه رشد اقتصادی باید به طور متوسط سالانه 7 درصد رشد کند،‌ گفت: در سنوات قبل رشداقتصادی کشور منفی بود و در حال حاضربه صفر رسیده و به سمت مثبت حرکت می کند و هرچه کمتر از 7 درصد باشد مهار اشتغال عاجز خواهیم بود.

او با بیان اینکه اگر کاری نکنیم در افق 1400 تعداد بیکاران به 10 میلیون نفر می رسد و این عدد خوبی نیست و بسیارخطرناک است، گفت: به گفته وزیر عمده واجدان شرایط کار فارغ التحصیلان دانشگاهی اند که 40 درصد آنها خانم هستند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وزیر کار همچنین در این جلسه گفت از مشکلات کار فرار نمی کنم و برنامه مدون دارم و از تجارب سایر کشور ها استفاده می کنم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه وزیر کار برای حذف بیمه های موازی برنامه داشت ، گفت: وزیر کار از نماینده های مجلس خواست تا برای رفع معضل بیکاری با ایجاد صندوق اشتغال موافقت کنند و مجوز ایجاد این صندوق را بدهند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه وزیر کار در دولت قبل از انجام وظایف خود فرار می کرد، از اینکه روستاییان از خدمات پزشک خانواده محرومند انتقاد کرد و گفت: وزیر همچنین به ایرادات بیمه ایرانیان و پزشک خانواده اشاره کرد و تقاضای بودجه برای 40 میلیون نفری که بیمه ندارند را مطرح کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    4 0
    پس کار واسه ما شد رویا
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    11 0
    چند روز پیش مامانم ازم پرسید از رکود خارج شدیم یعنی چی، منم بهش گفتن یعنی همه چی رونق میگیره و بازار کار خوب میشه واسه مردم... فک کنم بهش اشتباه گفتم... میشه یکی بگه از رکود خارج شدیم یعنی چی؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    5 0
    یعنی داریم در نرخ بیکاری رکورد جهانی رو می زنیم . کی دیگه می خواین سرتونو از زیر برف بیارید بیرون تا کی باید بیکار باشیم آهای اونایی که قدرت دستتونه کی می خوای خودتونو از خواب بیدار کنید یا خودتونو به خواب زدید درد دل یه جون
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    5 0
    ینی همه چی ارومه
  • میثم A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    4 0
    هشدار چیه یه فکری به حال جوانا بکننننن این همه پول میگیرن