۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

تسنیم نوشت:

مقامات امنیتی ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان می‌گویند که بدلیل افزایش حملات طالبان و عدم پشتیبانی نیروهای امنیتی، ممکن است کنترل بسیاری از مناطق این ولایت در اختیار طالبان قرار گیرد.
 مقامات امنیتی ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان می‌گویند که بدلیل افزایش حملات طالبان و عدم پشتیبانی نیروهای امنیتی، ممکن است کنترل بسیاری از مناطق این ولایت در اختیار طالبان قرار گیرد.

به گفته این مقامات افغان، بدلیل درگیری شدید تاکنون در ولایت هلمند 200 نفر از نیروهای امنیتی افغان کشته شده‌اند.

«حاجی محمد شریف»، فرماندار «موسی قلعه» ولایت هلمند روز جمعه به خبرنگاران گفته بود که وضعیت این منطقه رو به وخامت است و طالبان آزادانه رفت و آمد می‌کنند و احتمال تصرف این موسی قلعه بدست طالبان وجود دارد.

یک فرمانده ارتش افغانستان نیز که نخواسته نامش فاش شود، گفت: در طول 3ماه گذشته طالبان 788 بار به مناطق «سنگین»، «نوزاد» و «کجکی» حمله کرده‌اند.

وی افزود: از خردادماه سال جاری تا کنون 71 سرباز ارتش کشته و 214 نفر دیگر نیز زخمی شدند و این در حالی است که 159 پلیس در فرمانداری‌ سنگین کشته و 219 نفر از آن‌ها نیز زخمی شده است.

«عمر زواک»، سخنگوی والی هلمند نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در درگیری‌های طالبان و نیروهای امنیتی افغان، 900 نفر شامل نیروهای امنیتی و غیرنظامیان افغان کشته شده‌اند که 150 نفر از آن‌ها نیروهای امنیتی هستند.

«جمعه گل همت» فرمانده پلیس ولایت هلمند نیز اظهار داشت: اگر حمایت لازم از نیروهای افغان در این مناطق صورت نگیرد و سلاح و مهمات کافی در اختیار آن‌ها گذاشته نشود، احتمال سقوط فرمانداری سنگین بسیار زیاد است که بازپس‌گیری این منطقه بسیار سخت خواهد بود.

وی افزود: بارها از نیروهای ناتو درخواست پوشش هوایی در نبردها داشتیم، اما آن‌ها به هیچ یک از درخواست‌های ما جواب مثبت ندادند و برخلاف تعهدات خود با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری نکردند.

در این باره «گرینبرگ» یکی از سخنگویان ایساف گفت: نیروهای ایساف با پوشش هوایی در فرمانداری سنگین از نیروهای افغانستانی حمایت کرده است.

این سخنگوی ایساف در افغانستان اظهار داشت: درچند ماه گذشته درخواست‌های نیروهای افغانستان را مبنی بر پوشش هوایی دریافت کردیم و متعاقبا به آن پاسخ مثبت داده و در فرمانداری سنگین وارد عمل شدیم.

با این حال حملات طالبان به ولایت هلمند افزایش یافته و هرلحظه بر ناامنی این ولایت افزوده می‌شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =