کاپیتان تیم ملی امید اول کاروان کشتی آزاد اعزامی به رقابتهای جهانی 2014 تاشکند است.

مهدی شیروانی:رضایزدانی با 4 طلا و برنز جهان ، پرچمدار و کاپیتان تیم ملی ، نقطه اتکا و مرکز ثقل روحی و روانی کاروان اعزامی کشتی آزاد محسوب می شود . حضور یزدانی در کنار مردان جوان و کم تجربه ای مثل سید احمد محمدی ، مصطفی حسین خانی ، رضا افضلی و محمد حسین محمدیان در اوزان 66 ، 70 ، 74 و 86 کیلو بدون تردید بسیار امید آفرین خواهد بود . البته رسول خادم و امیر توکلیان مربیان نامدار تیم ملی در کنار مربیان زحمتکش و سازنده ای نظیر حسین نقیبی و رسول دهقان نژاد نیز تجربیات ارزنده خود را به جوانان خوش آتیه تیم ملی منتقل می کنند . هرچند حسن رحیمی با دو طلا و برنز جهان ، کمیل قاسمی با برنز المپیک و مسعود اسماعیل پور با برنز جهان دیگر نفرات باتجربه و عنوان دار تیم اعزامی به تاشکند هستند ولی بدون شک جایگاه رضا یزدانی یک سر و گردن از بقیه بالاتر است . چکیده ای از حرف های کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد قبل از آغاز پیکارهای جهانی تاشکند را در زیر می خوانید: 

* نه این که از کسب سومین مدال طلا و هت تریک طلایی در 97 کیلو خوشحال نشوم ولی کسب مدال بازیهای المپیک 2016 - ریودوژانیروی برزیل هدف اصلی من است . بدون مدال المپیک اصلا جنس من جور نیست و امیدوارم که انشاءالله با مدال المپیک برزیل جنسم راجفت و جور و ردیف کنم . لذا تا المپیک 2016 مسابقات جهانی و ..... برای من دستگرمی بوده و می خواهم از کورس رقابت با مدعیان طراز اول دنیا دور نشوم و کسب مدال ازبکستان و آمریکا زیاد اهمیت ندارد . انشاءالله با مدال المپیک برزیل ، هم ملت ایران را شاد می کنم و هم خاطره تلخ مصدومیت و ناکامی کسب مدال المپیک لندن را فراموش می کنم .

* در کنار عبدالسلام گادیسوف و ختاگ گازیموف که شما نام بردید ، ملی پوش اوکراینی و قربان اف ازبکستانی هم تهدید به حساب می آیند . هیچ حریفی را دست کم نمی گیرم و فرق نمی کند حریف روبرویم قهرمان جهان و المپیک است یا گمنام و جویای نام ، با جان ودل می جنگم تا هموطنانم از مبارزات من مقابل مدعیان لذت ببرند . عشق من همین خوشحالی مردم ایران است .

* نتوانستیم در مراسم پرداخت طلب قهرمانان توسط ریاست جمهوری شرکت کنیم ولی همین که بعد از دو ، سه سال طلب قهرمانان پرداخت شده موجب خوشحالی همه مدال آوران است .

* درد کهنه و قدیمی زانوی پای راستم که در المپیک مصدوم شد را تحمل کرده و با زانو بند کار می کنم . انشاءالله همه بچه ها با تمام وجود برای کسب افتخار می جنگند .

* قطعا حضور در دو مسابقه سنگین و پشت سر هم ، موجب تحلیل قوای جسمی ملی پوشان و تاثیر منفی در نتایج و عملکرد افراد می شود ولی وقتی این وظیفه بر دوش ما نهاده شد باید برای مملکتمان بجنگیم و همه مشکلات را نادیده بگیریم .

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد A1 ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    17 0
    قهرمان دعای ما بدرقه راهتان.غیرت کشتی گیر است که این ورزش را ورزش اول مردان سرزمین پوریای ولی کرده است
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    11 0
    تو می تونی طلای المپیک رو بگیری یا علی مدد
  • حسین IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    اقارضاچ ب بازی چ ببری برام عزیزی ....ماشالااقارضا