۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

ایسنا نوشت:

اعلامیه و پرچم‌های گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) اخیرا در بخش‌هایی از پاکستان و هند دیده شده و نشان می‌دهد که این گروه افراط گرا در حال ترغیب شبه نظامیان در پایگاه‌های طالبان و القاعده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، هم اکنون یکی از شاخه‌های گروه شبه نظامی طالبان پاکستان به نام جماعت الاحرار حمایت خود را از داعش اعلام کرده است.

احسان الله احسان، سخنگوی طالبان در گفت‌وگوی تلفنی با رویترز مدعی شد: دولت اسلامی یک سازمان جهادی مسلمان است که برای اجرای سیستم اسلامی و ایجاد خلافت فعالیت می‌کند. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم و اگر آن‌ها از ما درخواست کمک کنند، ما بررسی کرده و پاسخ می‌دهیم.

یک شبکه محلی وابسته به داعش در حال توزیع اعلامیه و پرچم‌های این گروه تروریستی در هند و پاکستان است و تلاش دارد تا علاوه بر منطقه افغانستان ‌پاکستان به مناطق دیگر هم نفوذ کند.

این گروه با انتشار کتابچه‌ای 12 صفحه‌ای با نام "فتح" آن را به زبان‌های پشتو و دری چاپ کرده‌اند و در مرز پاکستان و افغانستان توزیع می‌کنند. در این اطلاعیه از مردم خواسته می‌شود تا از داعش حمایت کنند. نشانه‌هایی از فعالیت داعش در کشمیر که مورد ادعای هند و پاکستان است، دیده شده است. مقام‌های امنیتی کشمیر تحت کنترل هند گفته‌اند که آن‌ها در حال جمع آوری اطلاعات هستند تا مشخص شود که سطح حمایت مردمی از داعش در این منطقه چه حد است.

مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی در دهلی نو و کشمیر گفته‌اند که پرچم‌های داعش برای اولین بار در 27 ژوئن در سرینگر در پایتخت کشمیر دیده شد و سپس در ماه ژوئیه در جریان برگزاری مراسم عید فطر مشاهده شد.

یکی از مقام‌های ارشد اداره اطلاعات هند در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد: مشکل اینجاست که اطلاعات کمی درباره این شبکه و یا اینکه چه کسانی از طرف آن‌ها در حال تبلیغ هستند، در دست داریم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شيعه ي علي A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    1 1
    داره خودشو به ايران نزديك ميكنه بايد مراقب بود.