۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۷

ایسنا نوشت:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سخنان "غافلگیرکننده‌ای" را درخصوص توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در دوره محمد مرسی در سال 2012 مطرح ساخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه فلسطین الیوم، محمود عباس،‌ رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین در دیدار با تعدادی از خبرنگاران و نویسندگان مصری در مقر اقامت خود اعلام کرد که این توافق آتش بس را اسحاق مولخو، یکی از مشاوران دولت رژیم صهیونیستی بنا به دستور هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا نوشت و تدوین کرد و آن را به ریاست جمهوری مصر فرستاد و عصام الحداد، مشاور محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در امور خارجی آن را تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین به ربودن افراد در کرانه باختری اعتقادی ندارد، گفت: زمانی که اسرائیلی‌ها برای بار نخست ربوده شدند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به من گفت که این حماس بوده است که آن را ربوده است اما من به وی پاسخ دادم که دلیل و شواهد خود را برای این سخنانت بیان کن.

عباس در ادامه گفت: من از خالد مشعل،‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پرسیدم که آیا حماس این افراد را ربوده است وی پاسخ داد که نه، این اقدام صورت نگرفته است، من به وی گفتم که چرا حماس به صورت واضح این مساله را تکذیب نکرده است، او پاسخ داد که نه تکذیب می‌کنیم و نه تایید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 400 هزار فلسطینی در غزه بدون پناهگاه هستند که این تعداد یک سوم ساکنان آن را تشکیل می‌دهند، افزود: با این وجود حماس پس از آتش بس اعلام کرد که اجازه بازگشت اسرائیلی‌ها به خانه‌هایشان را خواهد داد اما چه کسی ساکنان نوار غزه را به خانه‌هایشان بازخواهد گرداند؟

عباس عنوان داشت: تا زمانی که اوضاع کنونی در غزه ادامه داشته باشد تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ شراکتی را با حماس نمی‌پذیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: تنها در صورتی که حماس به خواسته‌های ما عمل کند ما با حماس گفت‌وگو می‌کنیم. خالد مشعل به من گفت که وی رهبر مقاومت است و هیچ آتش بسی جز با موافقت او صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: اگر حماس دولت فلسطینی یکپارچه و قانونی واحد و سلاحی واحد را نپذیرد هیچ شراکتی میان ما و آن‌ها وجود ندارد این شروط ما است و از آن کوتاه نمی‌آییم.

رئیس تشکیلات خودگردان هم‌چنین تاکید کرد که به هیچ وجه نگفته است که مصر، عربستان و اردن مخالف آشتی حماس و فتح هستند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مسئول کشتارها و تخریب‌ها در غزه است، گفت که برای شراکت با حماس این شرط را گذاشته است که سلاح در اختیار دولت فلسطین باشد و تصمیم جنگ و صلح نیز باید یکپارچه اتخاذ شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: من به صراحت می‌گویم که صبرم از اسرائیل، آمریکا و حماس به سر آمده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    اخر در سرگردانی دولت چه دیدی نه کرسی سازمان ملل داری نه کشوری که اورهگانش بتواند بیاید اتش بس بتوانی از دیگر کشورها مستقیم بیایند در فرودگاه کشور شما بشینند