وزیر امور خارجه ایران خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی به ویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسان‌ها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی به عنوان میراث مشترک بشری در مناطق جنگ‌زده، بحران‌خیز و تحت سیطره تروریست‌ها شد.

به گزارش خبرآنلاسن و به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، خانم «استر کونیش لاروش» رییس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان امروز (شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و اعتبارنامه خود را تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های یونسکو در حوزه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، بر اراده جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری‌های متقابل در حوزه‌های تخصصی یونسکو در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افراط‌گرایی و خشونت را از چالش‌های بزرگ جهانی برشمرد و خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی به ویژه یونسکو در حفظ و صیانت از حریم انسان‌ها، اعتقادات مذهبی آنان و ابنیه تاریخی و مذهبی به عنوان میراث مشترک بشری در مناطق جنگ‌زده، بحران‌خیز و تحت سیطره تروریست‌ها شد.

خانم «استر کونیش لاروش» رییس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و نماینده یونسکو نزد جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و یونسکو ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها تقویت شده و استمرار یابد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =