ایسنا نوشت:

عبدالرحیم نیک‌پور، سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان روز شنبه در دیدار با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روانامه خود را تسلیم کرد.

محمدجواد ظریف، زبان، تاریخ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقای همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل و نقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم عنوان کرد.

وزیر امور خارجه هم‌چنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیرساختارها در منطقه مانند پروژه بندر چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به‌ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط‌گرایی در منطقه ایفاد خواهد کرد.

او اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.

نیک‌پور، سرکنسول افغانستان در زاهدان نیز با تشکر از وزیر خارجه گفت تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری به‌کار خواهد بست.

نصیر احمدنور، سفیر افغانستان در تهران نیز که در این دیدار حضور داشت از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و قدردانی کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =