ایسنا نوشت:

 فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس به نخست وزیر کشورش توصیه کرد، که یک ائتلاف دور از انتظار را با ایران، سوریه و روسیه ایجاد کند تا از این طریق بتواند با داعش به مقابله بپردازد.

به گزارش  شبکه خبری راشاتودی، لرد ریچاردز، فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس که در سال 2013 از این سمت بازنشسته شد، سکوتش را درباره ناکامی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در به کار گیری یک برنامه استراتژیک و همکاری با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای مقابله با داعش در منطقه شکست.

وی در جریان مصاحبه با رادیو 4 شبکه بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا لندن باید ائتلافی را با اسد و به منظور جلوگیری از خشونت‌ و درگیری‌های بیشتر توسط داعش در منطقه تشکیل دهد، گفت: به نظر من شما باید با آن‌ها (روسیه و سوریه) همکاری کنید. روسیه و ایران از قضا می‌توانند نقش بسیار مهمی در توقف ناآرامی‌ها توسط داعش ایفا کنند. این دو جزو ستون‌های اصلی در یافتن وایجاد یک راه حل استراتژیک در خاورمیانه محسوب می‌شوند البته اگر ما بتوانیم با آن‌ها همکاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یک برنامه خاص احتیاطی را برای مقابله با اسد در دو سال قبل ایجاد کرده و در نظر داشته تا 100 هزار مخالف دولت اسد برای مبارزه با افراطی‌ها در سوریه آموزش ببینند، گفت: در سال 2012 من برنامه‌ای را مطرح کردم تا به این وسیله نیروهای مخالف دولت اسد با افراط‌گرایان به مبارزه بپردازند.

لرد ریچاردز اظهار کرد: آمریکا در مقابله با داعش در عراق و شام به دستاوردهایی دست پیدا کرده‌ است اما باید با سایرکشورهای منطقه به ویژه سوریه و روسیه همکاری کند و به مقابله با داعش بپردازد. متحدان ناتو باید با سایر کشورها همکاری کنند تا افراط گرایان را از افغانستان، اردن، ترکیه و سراسر منطقه کردستان عراق بیرون برانند.

وی همچنین خواستار یک استراتژیک بلند مدت و جامع شد تا خطر افزایش گسترش گروه‌های افراطی در خاورمیانه بزرگتر و سایر نواحی خنثی شود.

اما دیوید کامرون، نخست وزیرانگلیس روز پنج شنبه در نشست ناتو در ولز برخلاف صحبتهای فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس سخن گفت و اعلام کرد لندن از جانب دولت دمشق برای انجام حملات هوایی علیه مواضع داعش نیازمند کسب اجازه نیست.

کامرون حتی گفت که اسد را به عنوان رهبری مشروع به رسمیت نمی‌شناسد و اسد خود جزئی از مشکل است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =