مقامات اطلاعاتی ارشد امریکا : داعش تهدیدی فوری برای اروپاست

قامات اطلاعاتی ارشد امریکا روز جمعه افراط گرایان داعش را که در حال جنگ در عراق و سوریه هستند به دلیل برخورداری بسیاری از آنان از گذرنامه های اروپایی ، تهدیدی ˈ فوری ˈ برای اروپا دانستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این مقامات گفتند : خطر جهادی هایی که به طور بالقوه به غرب باز می گردند تا حملاتی انجام دهند موجب همکاری بیشتر سازمان های اطلاعاتی امریکا و اروپا در تلاش برای تعقیب مظنونان به ترور شده است

ˈ ماتیو اولسن ˈ مدیر مرکز ملی ضد تروریسم عقیده دارد که شبه نظامیان داعش با توجه به شمار افرادی که در کشورهای اتحادیه اروپا به خدمت گرفته شده اند ، خطر جدی تری برای کشورهای اروپایی نسبت به امریکا هستند.

اولسن به خبرنگاران گفت :ˈ این تهدید کاملا فوری برای اروپا است . آنها به درست این تهدید را در درگاه خود می بینندˈ

اولسن در اظهاراتی گفت : افراطی های داعش که بخش هایی از اراضی عراق و سوریه را تصرف کرده اند ، تهدیدی فوری برای امریکا نبوده بلکه در نهایت در صورتی که زیر نظر قرار نداشته باشند و به حال خود رها شوند سعی خواهند کرد به امریکا حمله کنند.

مواضع جدید مقامات غربی نسبت به گروه تروریستی داعش، درحالی است که دولت های غربی تا چند هفته قبل، تروریست های تکفیری در منطقه بویژه در سوریه و عراق را جنبش های اعتراضی و مردمی برای اعاده حقوق ملی معرفی و از آنان حمایت می کردند.

نیکلاس راسموسن معاون اولسن در همان نشست خبری روز جمعه گفت : سهیم شدن اطلاعات مربوط به مظنونان ترور بین واشنگتن و شرکای اروپایی اش از زمان ظهور تهدید داعش طی ماه های اخیر ، تا حد چشمگیری بهبود یافته است .

وی گفت : درخواست های امریکا برای کسب اطلاعات که طی متجاوز از یک سال گذشته با تاخیرها یا مقاومت هایی از سوی اروپا همراه می شد اکنون سریعا مورد توجه قرار می گیرد و به این درخواستها عمل می شود.

به گفته راسموسن ، دولتهای اروپایی اکنون ˈ تمایل به مراتب بیشتری برای سهیم شدن در این نوع اطلاعات دارند. ˈ

این مقامات اطلاعاتی همچنین گفتند، دولت امریکا از پیچیدگی تلاشهای تبلیغاتی داعش به خوبی آگاه است و آنان خاطرنشان کردند که امکان کوشش های بیشتر برای مقابله با پیام رسانی رسانه ای این جهادیها وجود دارد.

دولت امریکا برای این گروه از سرواژه ها و نامهای مختلفی استفاده کرده ولی به گفته اولسن وی انتظار ندارد واشنگتن از این افراط گرایان با عنوان ˈ خلافت اسلامی ˈ یاد کند چرا که در راستای تبلیغاتی گروه خواهد بود.

وی گفت :ˈ فکر نمی کنم ما آنها را ˈ خلافت اسلامی ˈ بخوانیم . این امر تا حدی به آنها اعتبار می بخشد که سزاوارش نیستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =