نسیم آنلاین نوشت:

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز خود گفت: شکستن محاصره آمرلی به مثابه عملیات" فتح المبین" در جنگ تحمیلی بود.

سید احمد آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تاکید براینکه باید در جامعه برای اجرای احکام اسلامی فضا سازی شود گفت: تواصی به حق یعنی تواصی به مسئولان نظام و تواصی مسئولان نظام به هم در شایسته سالاری است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: در گفتن و نوشتن هم تواصی به حق باید باشد بویژه در رسانه‌ها که همه باید واقعیت را بگویند و واقعیت را بنویسند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نقل شایعه حرام است گفت: نباید حرف تحریف شده و یا گزینشی گفتن، باطل است.
او در ادامه گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب ایجاد بلای سخت در جامعه می شود
آیت الله خاتمی با تاکید براینکه پرخاشگری گروه های سیاسی درون نظام به هم و خارج کردن آنها از دایره نظام مخالف نص قرآن است گفت: گروه های سیاسی طوری رفتار نککند که رشته برادری گسسته شود.
او با اشاره به اینکه گروه‌های سیاسی باید سخنان یکدیگر را نقد کنند و نه شخصیت صاحب سخن را گفت: در این نقد‌ها نیز باید حرمت یکدیگر را نگاه دارند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر دعواهای سیاسی پایان نداشته باشد بگو مگوی سیاسی می‌شود گفت: پس دعواها باید پایان داشته باشد و فصل الخطاب آن حبل الله است که مصداق آن امر ولی و فقیه است.
خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران در خصوص مراسم حج امسال با تاکید براینکه حجاج ایرانی در ایام حج نمایندگان تشیع هستند به حجاج توصیه کرد: تلاش کنند زینت تشیع باشند
او در ادامه با اشاره به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب گفت: سخنان رهبری در دیدار با هیأت دولت، منشور دولتمردان دولت یازدهم بود و منصفانه از خدمات مهم دولت تقدیر کردند.
آیت‌الله خاتمی ضمن تاکید براینکه با سخنان رهبری حجت بر دولت در مورد فتنه و فتنه گران تمام است گفت: راه توبه باز است ولی تا زمانی که فتنه گران لجاجت می‌کنند در پست‌های کلیدی نظام در هیچ جایی نباید، جایگاه حضور آنان باشد.
او درخصوص شانزدهیمن اجلاس خبرنگان با اشاره به اینکه این اجلاس آکنده از دغدغه های فرهنگی بود گفت: اعضای مجلس خبرگان نگران مسال فرهنگی کشور هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کارفرهنگی فقط به عهده دولت نیست، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و نهادهای دیگر مسئولند اما در مورد آنچه که مربوط به دولت است، انتظار داریم که فضای پاک اینترنتی را به مردم بدهند، ما به هیچ عنوان با فضای مجازی مشکلی نداریم.
او با تاکید براینکه نباید اینرنت را بدون نظارت در اخیتار جامعه قرار دهیم گفت: حتی کشور آمریکا نیز اجازه این کار را نمی‌دهد؛ ما می‌گوئیم تا زمانی که ساختارهای نظارتی درست نشده دین جوانان را در خطر نیاندازید
آیت‌الله خاتمی از مسئولان نظام اسلامی در خواست کرد: راه را برای بیگانگانی که به دنبال لطمه به دین و ارزشهای انقلاب هستند باز نکنند.
او در خصوص موضوع تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه ایران گفت: آمریکایی‌های با تحریم های جدید خود کاملا عهد شکنی کردند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به سیاستمدارن آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها بدانند در این مذاکرات تنها با چند دیپلمات مواجه نیستند بلکه با یک ملت شجاع رو برو هستند که اگر بخواهند عهد شکن کنند تو دهنی محکمی را به آنها خواهند زد.
او با مقایسه شکستن شدن محاصره شهر آمرلی عراق با جنگ تحمیلی گفت: شکستن محاصره آمریلی مبثابه عملیات فتح المبین در جنگ تحمیلی بود‬.
آیت‌الله خاتمی در خصوص بیداری اسلامی در کشور یمن گفت: یمنی ها می گویند که پس از انقلاب دو سال پیش ما آمریکایی ها با برخی عناصر دولت تبانی کردند.
او در ادامه به دولت یمن توصیه کرد: قدر این تظاهرات مسالمت آمیز را بدانید و با تهدید این مردم به میدان آمده آتشی را روشن می کند که دامنتان را خواهد گرفت.
امام جمعه تهران با اشاره به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص یمن این سازمان را سازمان حقیری از سازمان های آمریکا توصیف کرد و گفت: این سازمان که در مورد جنایات در غزه حتی یک بیانیه هم نداد ولی الان علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن بیانیه می‌دهد.
او با اشاره به شرایط منطقه خطاب به آمریکا و برخی دول همسایه گفت: آتشی که روشن کرده‌اید دودش به چشم شما رفته و دیری نخواهد انجامید که فریاد شما دیگر اثر نخواهد داشت؛ شما چاه را برای امت اسلام درست کردید و یک گروه کافر به معنای واقعی را به میدان فرستادید.
آیت‌الله خاتمی با ابراز امیدواری در این خصوص که دیری نخواهد گذشت که داعش به دست مردم عراق و بسیجی‌های این کشور محو خواهد شد گفت: زمستان تمام خواهد شد ولی رو سیاهی برای کشورهای خدمتگذاران آمریکا باقی خواهد ماند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدرا A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    333 7
    بابا بخدا قسم ما جوونا عقل و شعور داریم. بخدا قسم ایمان ما انقدر سست نیس که با اینترنت پرسرعت از دست بره.
    • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      16 0
      جرا پاسخگوی ونظارتی بربدبختی مردم ندارین
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    187 1
    ...غير قابل چاپ...
  • وحید A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    233 1
    ای کاش در مورد نظارت بر روغن پالم تو لبنیات و خودروهای بی کیفیت و بنزین سرطان زا و ...هم حرفی میزدین
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    14 1
    ما مراقب دین مان هستیم...خیال شما جمع!
  • علی RO ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    17 1
    هه هه ...یه طور از اینترنت حرف میزنین که انگار سرعت 40 مگ بر ثانیه در اختیار مردم قرار میدن...مگه ما اصن تو کشور اینترنت هم داریییییییم؟
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    15 1
    چرا شما هیچوقت از فساداقتصادی در کشور و راه مبارزه با آن صحخبت نمیکنید؟؟؟؟
  • بی نام US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    13 1
    عجب پس اين سايت پيوندها چيست مگر اين چندسال بدون نظارت بوده پس سازمان عريض وطويلهاي نظارتي که وظيفه بستن سايتها را بعهد دارند چکار ميکنند
  • محمد A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    11 1
    فقط تاسف ..... و دیگر هیچ.
  • سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    16 1
    مسئولین محترم تا کی میخواهند با ایجاد محدودیت ، ما را هدایت کنند؟؟ یه زمانی ویدئو ممنوع بود و می گفتین این جوونا با دیدن فیلم های غربی گمراه میشن تلویزیون هم فقط فیلم ژاپنی نشون میداد. الان هم میگین اینترنت پرسرعت ما رو از راه به در میکنه. با این حساب جوونای کره و ژاپن همش تو کاباره ها هستن چون اینترنت پرسرعت ما میشه اینترنت معمولی چن سال قبل اونا. این ماشین ها و دستگاه های جدید ، اکتشافات و اختراعات مث آی پد و گالکسی و بویینگ و بوگاتی و ... همش تو برمه و کره شمالی تولید میشه که با محدود کردن اینترنت ، جونا به جای کازینو و بار به پژوهشکده میروند
  • مجید A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    2 14
    من به عنوان یک حامی موسوی در انتخابات 88اعتقاد دارم که هیچ تقلبی در ان انتخابات از لحاظ جابجای و افزایش یا کاهش رای هیچ کدام از کاندیدا ها نشد و واقعا احمدی نژاد رای لازم برای ریاست جمهوری را کسب کرد اما این دلیلی برای قبول داشتن حقانیت رای ایشان نیست عزیزانی که اکنون بر ساز توبه کردن موسوی و کروبی می نوازد بهتر است ابتدا به مسببان این مورد توبه را پیشنهاد دهندهمانانی که به عنوان برگزار کننده و یا ناظر بر اساس قانون و وجدان باید بی طرف بودند واز هیچ کدام از این کاندیداها دفاع نمی کردند و بی طرف و عادل می ماندند اما برعکس از تمام توان و امکانات خود برای پیروزی و رای اوردن احمدی نژاد استفاده کردند در دنیای حرفهمان که ورزش است اسم این عمل دوپینگ است و دوپینگی سزایش محرومیت استنه.......
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    23 0
    فتنه احمدی نژاد بود
  • بی نام A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    19 0
    ای کاش به جای پاک کردن صورت مساله ,یکم فرهنگ سازی میکردن و اینقدر به شعور مردم توهین نمیشد
  • ایرانی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 14
    حف آقای خاتمی مورد تایید میباشد