تسنیم نوشت:

ساعدی قذافی پسر معمر قذافی ، ضمن اشاره به درخواست پناهندگی از امارات متحده عربی گفت که این کشور در نظر دارد تا خلیفه حفتر را در لیبی به قدرت برساند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، ساعدی قذافی پسر معمر قذافی در یک نوار ویدئویی که در پایگاه‌های اینترنتی و صفحات ارتباطات اجتماعی منتشر شده است، ضمن اشاره به درخواست پناهندگی از امارات متحده عربی فاش کرد، این کشور در نظر داشت که خلیفه حفتر را لیبی به قدرت برساند.

ساعدی در توضیح این درخواست خود گفت: با یکی از مسئولان امارات و عضو شورای ملی این کشور تماس گرفته و درخواست کرده است که امکان پناهندگی سیاسی او را به امارات فراهم کنند، اما این دو مسئول اماراتی از قبول این درخواست خودداری کرده و دلیل آن را سرگرم بودن دولت امارات به مسائل تونس عنوان کردند.

ساعدی در بخش دیگری از این نوار ویدئویی گفت: همین منابع به او اعلام کردند که پس از اتمام موضوع تونس، لیبی مورد حمله قرار خواهد گرفت.به گفته ساعدی، یکی از افسران لیبی در تماس با او، برای همکاری در خصوص بازگرداندن قدرت در لیبی به خاندان قذافی اعلام آمادگی کرده.

ساعدی در بخش دیگری از این نوار ویدئویی گفت که برادرش سیف الاسلام توانست از زندان خود در زنتان برای سرنگونی انقلاب تماس‌هایی بگیرد.

وی افزود: یک سیاستمدار سرشناس لیبی به هیئتی از ریش سفیدان قبیله ورفله که در اردن با وی دیدار داشتند، پیشنهاد کرد که 200 دستگاه خودرو در اختیار این قبلیه قرار می دهد و در مقابل آنان باید مصراته را از روی زمین محو کنند، اما بزرگان این قبیله پیشنهاد او را رد کردند.

ساعدی همچنین گفت که امارات در آستانه سقوط معمر قذافی به سیف الاسلام پیشنهاد کرد تا قدرت را در دست بگیرد اما نقشه امارات پس از سرنگونی قذافی تغییر کرده و به حمایت از خلیفه حفتر تغییر موضع داد.

وی در توضیح این مطلب افزود: حفتر سودای نخست وزیری و یا معاونت آن و یا وزیر دفاع را در سر داشت و حمایت امارات مبتنی بر تسلط حفتر بر طرابلس و سپس منصوب کردن او به عنوان حاکم نظامی تا روی کار آمدن رئیس جمهور جدید بود تا پس از آن وی از این پست کناره گیری کرده و حزب تشکیل داده و به شیوه‌ای شبیه السبسی رهبر جنبش ندای تونس، وارد انتخابات شود.

ساعدی همچنین فاش کرد که احمد قذافی هماهنگ کننده سابق روابط لیبی و مصر و پسر عموی معمر قذافی، از زمان آزادی در مصر فعالیت خود را بر دو محور متمرکز کرده است که عبارتند از : اطلاع رسانی و افسران.

هنوز این نوار ویدئویی و میزان جدی بودن اعترافات ساعدی تایید نشده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    9 5
    وضعیت لیبی با مصر خیلی فرق می کنه. خانواده قذافی طرفدار زیادی در لیبی نداره و ارگانهای سابق هم طرفدار خانواده قذافی نیستند.
  • بی نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    21 4
    ننگ بر سازمان فاشیستی تروریستی ناتو که با کمک ترکیه و عربستان و قطر دست القاعده و بقیه ی وحشی ها را دوباره در لیبی باز کرد. میدونم این نظر چاپ نمیشه ولی امریکا بار دیگر در جریان لیبی ثابت کرد که کدام طرف ایستاده است طرف تروریست ها یا دشمنان تروریسم
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    3 1
    لیبی دوران قذافی دموکراسی نبود. ولی لااقل وضع امنیت و معیشت مردمش بهتر بود. ولی حالا به خاک سیاه نشسته تا 100 سال دیگه هم از جاش بلند نمیشه.
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    13 1
    قذافی را ترکیه و ناتو فقط و فقط به جرم مخالفت با القاعده و بقیه ی سازمان های تروریستی و افراطی از بین بردند و لیبی را به روزی انداختند که میبینید.